SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor kostnad för vattenpumpsbyte?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    moken
    Deltagare

Ja, bytte ju kamrem i helgen och hade lite fenomen efter.
      Bytte sen spännaren för 1775kr, men fortfarande vin från remmen, och det var bara den rullen som lät illa…
      Men så såg/kände jag idag att det ångade lite/luktade glykol från maskineriet, så jag körde upp till garaget och tog loss plastkåpan under motorn.
      Under vattenpumpen är den blöt, men när jag låg under och hade motorn igång kom naturligtvis inget.
      Men iaf, jag tror den läcker när den är kall för att sedan bli tät vid värme, det viner mkt mer när motorn är kall åxå.
      Men jag orkar inte riva allt igen för att byte vattenpump, så jag tänkte kolla med er som fått det gjort hur mycket ungefär man får räkna med på subaruverkstan? Pengarna börjar gå åt lite föör snabbt nu:(

Strat
      Deltagare

Hade en misstänkt trasig pump för två år sedan. Visade sig dock bara vara en skruv som trillat loss och orsakade en läcka. Har för mig att jag hörde ett pris på 5k för byte av pumpen. Men om du har tur är det samma skruv som lossnat. Min läckte dock oavsett om den var varm eller kall.

moken
        Deltagare

Vart satt den skruven?
          Kanske det är så enkelt att den sitter lite löst och då läcker lite med lite tur…
          Å andra sidan… med min tur hittils så är det nog värre:(
          Lämnade du in bilen och dom upptäckte det eller hur hittade du det förresten?

Strat
          Deltagare

Lämnade bilen till Fürstenhoff så jag vet inte exakt hur det såg ut.

moken
            Deltagare

>Lämnade bilen till Fürstenhoff så jag vet inte exakt hur det
              >såg ut.
              Snackade med Roffe nu, han hade aldrig varit med om att byta vattenpump vad han mindes så jag ska ringa snart igen o få prisuppgift.
              Dock sa första killen jag snackade med där att motorvärmaren kan läcka och sitter på samma plats ungefär, har iofs inte kollat om jag har motorvärmare eller inte…

Imp2
              Deltagare

Sitter ingen motorvärmare i den bilen vad jag vet. Och ang vattenpumpen det värkar lite mysko.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.