SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor kostnad fräsa om block stroker kit

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    adrenalin
    Deltagare

Tjena!

Tänkte höra om det är någon som har fräst om ett EJ20 closed deck block så 2.5 veven passar och har en ungefärlig prisuppgift?

// Adrenalin

Igge
      Deltagare

Smått OT men hur går en sån fräsning till? Vad görs? 🙂

Tänker mig att det är större borr men också längre slag på veven borde väl betyda att kolvarna vill kika ut genom ”decket” (eller vad det nu kallas) och in i toppen om man inte har lägre kolvar.

/Vetgirig 🙂

kleinis
        Deltagare

fick betala 5500 för fräsning och balansering av nya veven stakar kolvar svänghjul koppling remhjulet men då pruta jag massor då han var 1 månad försenad

problemet är att de vill fräsa blocker ihop monterat men de lyckades mäta fram allt tillslut o fräsa var blockhalva för sig

kom ihåg att med 79mm veven måste du köpa kolvar som passar till den gjorde den tabben själv 😛

adrenalin
          Deltagare

fick betala 5500 för fräsning och balansering av nya veven stakar kolvar svänghjul koppling remhjulet men då pruta jag massor då han var 1 månad försenad

problemet är att de vill fräsa blocker ihop monterat men de lyckades mäta fram allt tillslut o fräsa var blockhalva för sig

kom ihåg att med 79mm veven måste du köpa kolvar som passar till den gjorde den tabben själv 😛

Okej, tack d—0.o—b

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.