SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Kraftigare vxl-låda på nya wrx:en?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    NickeH
    Deltagare

Sitter och funderar på vad det sitter för vxl-låda in nya wrx:en om den är lika klen som tidigare. Annars vore det ganska prisvärt att köpa en ny WRX 2008 för ca 300k och trimma den istället för att köpa sti:n den blev ju 150k dyrare. 2,5 litern motorn verkar väldigt trimvänlig.

Visst får man finare bromsar och sånt på STI:n men hur ofta kör man egentligen på bana.

300k(7 basbelopp) är väl maxbeloppet för en leasingbil dessutom om jag inte har fel. Kan bli svårt att övertala en arbetsgivare att en STI är billig i drift och underhåll 🙂

hermelinen
      Deltagare

Det är ju andra saker som skiljer också än bara bromsar.

Twinturbo
        Deltagare

Sitter och funderar på vad det sitter för vxl-låda in nya wrx:en om den är lika klen som tidigare. Annars vore det ganska prisvärt att köpa en ny WRX 2008 för ca 300k och trimma den istället för att köpa sti:n den blev ju 150k dyrare. 2,5 litern motorn verkar väldigt trimvänlig.Visst får man finare bromsar och sånt på STI:n men hur ofta kör man egentligen på bana. 300k(7 basbelopp) är väl maxbeloppet för en leasingbil dessutom om jag inte har fel. Kan bli svårt att övertala en arbetsgivare att en STI är billig i drift och underhåll 🙂

Växelllådan är förstärkt på nya WRX’en (-06 och framåt).

Som du säger så är bilen väldigt lättrimmad, men en lite större turbo skulle nog inte vara helt fel. Enormt bra vrid på lågt varvtal (450 Nm @ 2900rpm) får dock de mest inbitna dieselfans att höja på ögonbrynen.

NickeH
          Deltagare

Det är ju andra saker som skiljer också än bara bromsar.

Jag vet att det skiljer mycket mellan WRX och STI inte bara bromsar. Jag orkade bara inte skriva mer.. sen tror jag många av oss klarar sig utmärkt med en vanlig wrx, fast självklart vill man ju ha det värsta om man har råd.

Tack för svaret om vxl-lådan, intressant..

/N

Tyson
            Deltagare

450 nm är det på STIn eller WRXen?

Twinturbo
              Deltagare

450 nm är det på STIn eller WRXen?

Det är på MIN WRX 😉

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.