SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Krängningshämmare?

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    thorlake
    Deltagare

Det finns ju olika typer av krängningshämmare.
      Jag snackar om de modellerna som man kan sätta under huven samt i skuffen.

Vad skall man ha? Det finns ju ledade, ställbara, fasta.
      Vad är bäst om man har orginalfjädring på kärran. (WRX MY05)
      Sett att scooby har billiga, men är de bra?

Samt är det någon som har koll på vad sänknings satser till samma kärra kostar? (mellan tummen och pekfíngret)

Tack å bock!

Blocken
      Deltagare

Det finns ju olika typer av krängningshämmare.Jag snackar om de modellerna som man kan sätta under huven samt i skuffen.Vad skall man ha? Det finns ju ledade, ställbara, fasta.Vad är bäst om man har orginalfjädring på kärran. (WRX MY05)Sett att scooby har billiga, men är de bra?Samt är det någon som har koll på vad sänknings satser till samma kärra kostar? (mellan tummen och pekfíngret)Tack å bock!

Morning!

Menar du fjäderbensstag?

Jag skulle hellre satsa på krängningshämmare, kolla i gruppköpstråden. Whiteline o grejer 🙂

Prodrive säljer fina fjädrar till din kärra.

Good luck!

/Blocken

Min STi

thorlake
        Deltagare

Mårning!

Det jag menar kallas för ”Strut brace” på engelska om det kan vara till hjälp?
          Ex:
          http://www.scoobyworld.co.uk/catalog/product_info.php?cPath=0_39&products_id=256&osCsid=acfab1daefbc7b19cfed4e07fd8d3c1f

Strat
          Deltagare

Då är det fjäderbensstag du menar 🙂 Krängningshämmare sitter under bilen och fungerar som en fjäder mellan fjädrarna (vänster-höger).

Frågan är hur mycket nytta ett fjäderbensstag gör. Ett triangulerat stag gör mycket större nytta än ett som bara går från torn till torn. Cusco har ett stag bak som man kan köpa till triangellänkar som fäster i golvet. Fram har jag inte sett nån triangelvariant.

STIred
            Deltagare

Det triangulära stagen bak verkar trevliga, kräver dock ett par extra hål i bagageluckan. Sen har cusco nåt undre främre stag med som verkar intressant, lower arm bar version 2 fastsatt i fyra punkter…

thorlake
              Deltagare

DOH! 🙂
                Jaja, men de är till för att hämma krängningar i karosseriet iaf så jag var ju inte helt ute i skogen ändå. 😉
                Dessutom var de helt i min prisklass så jag blev lite sugen.

Tänkte nog att jag hade fel benämning eftersom jag hade krängningshämmare på min väldigt blå, chippade, sänkta, vingbeprydda S80, som jag knäckte som brasved gång efter annan. Å de satt ju under bilen. 🙂
                (Mental note: S80 för tung för att köras hårt orginal.)

Skönt att ingen lyckades svara på frågan ändå.
                OM man nu e korkad och vill ha fjäderbensstag vilken sort är då bäst?
                Ledad, fast eller ställbar?

Har förmodligen ändå inte råd att handla på mig riktiga krängningshämmare med triangel grejjor ändå. 😉

Tjing!

Blocken
                Deltagare

Skönt att ingen lyckades svara på frågan ändå.OM man nu e korkad och vill ha fjäderbensstag vilken sort är då bäst?Ledad, fast eller ställbar?Har förmodligen ändå inte råd att handla på mig riktiga krängningshämmare med triangel grejjor ändå. 😉 Tjing!

Ett så fast och stumt som möjligt är det bästa (se bild).

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album50/DSC03400_copy.jpg

Jag personligen HAR fjäderbensstag, men skulle jag utrusta bilen idag skulle jag satsa på andra grejer först; bromsar, bussningar, kränghämmare, fjäderben, soppa osv… 🙂

Good luck!

/Blocken

Min STi

thorlake
                  Deltagare

Jesus! Där går det stumt värre.
                    Ge mig en bit järnvägsräls å en svets, sedan satan skall ni se på stumt. 🙂

Små steg i taget e min melodi.
                    Billiga grejjor först hehe.

/cheapshot

Blocken
                    Deltagare

Små steg i taget e min melodi.Billiga grejjor först hehe./cheapshot

Visst! Men det är ju bra om dom gör nytta också 🙂

Du gör ju enligt mallen med förarkurs först.

/Bläck

Min STi

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.