Du har inte ett dåligt batteri då? Då låter det ungefär som något som kuggar över.
Annars så är det enkelt att byta/kontrollera. Bort med intercoolern (slangklämma på turbo och vid insug samt en bult på vardera sida intercoolern). Då ser du startmotorn vid förarsidan. Denna sitter med två långa bultar som också bultar ihop motor och låda. Bara att lossa och skruva ut sedan lossar du startmotorn. Då ser du hur drevet ser ut. Tidsåtgång ~15 minuter.
Mmm. Plockade ner startmotorn och konstaterade att drevet som ska kugga i startkransen satt helt slappt. Hela fasthållningen för den pinnen som åker ut var helt lös. Köpte en begagnad startmotor och skulle byta, men då fick jag strul med gängorna på dom långa bultarna. Ena gängan var lagad med någon slags helicoil eller dylikt och den fjädern följde med ut. Fick borra om den gängan och gänga om.
Tog typ hela dagen och när jag var klar så hade jag missat minuskabeln som skulle sättas mellan startmotor och växellåda i ena bulten. Gick knappt att starta och kändes som batteristrul men efter att ha återställt den kabeln så går den kanon nu. Startar kvickt och fint igen.
Tack för hjälpen ändå!