› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › krock fråga!
- Detta ämne har 6 svar, 895 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 1 månad sedan av
thehook.
-
FörfattareInlägg
-
10 juni, 2004 kl. 18:40 #7761
andreaswrx
Deltagaredu det har tagit över 8 veckor och dom har inte allt hemma kostig tycker man! det som felar är kylaren säger dom har inte subaru en kylare hemma så tycker jag att det är dåligt med reservdelar i sverige
Andreas10 juni, 2004 kl. 18:40 #89062ExOrdis
DeltagareOavsett om den inte finns i Sverige så tar det knappast 8 veckor
att få hit den. 😮 Anlitar dom cykelbud från Japan eller? 😉10 juni, 2004 kl. 18:40 #89063ExOrdis
DeltagareMin erfarenhet från två olika skadetillfällen och två olika verkstäder är att på det ena stället tog det låååååång tid, delvis pga semestrar och på andra stället flöt arbetet på väldigt snabbt. Lite förvånande var att även bemötandet och kvalite´n på utfört arbete var bättre på det kvicka stället.
Edit: Stavfel
19 december, 2005 kl. 06:19 #89064Manor
DeltagareHej !
Jag har ingen WRX, utan en GT kombi från 99. Det lär väl inte vara allt för många sådana sålda i Sverige, tror jag. Förra sommaren blev jag påkörd bakifrån när jag stod still vid ett rödljus. Det som behövdes bytas var bakplåt, plaststötfångaren, dragkrok, nummerplåtsbelysning…detta tog mindre än 2 veckor att fixa för min lokala plåtverkstad (inkl. beställning av delarna). Det enda som inte är helt 100% är att ”låskistan” fick sig en smäll. Detta uppmärksammade jag senare, och den skulle beställas hem. Jag har dock inte hört något mer från plåtverkstaden, så de lär väl ha glömt bort att beställa den. Jag får väl svänga förbi och påminna dem någon gång.
Summering, om det gick snabbt att få delarna till en GT kombi…bör det gå blixsnabbt till en WRX :).
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #89065Manor
Deltagare>>Jag har dock inte hört
>>något mer från plåtverkstaden, så de lär väl ha glömt bort
>att
>>beställa den. Jag får väl svänga förbi och påminna dem
>någon
>>gång.
>>
>
>Anlitar du MLS? 😉
>
>Mvh / KrookenNix :D, jag är faktiskt nöjd med resultatet…så då kan det väl inte vara MLS ;-).
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #89066thehook
Deltagare>Jag har dock inte hört
>något mer från plåtverkstaden, så de lär väl ha glömt bort att
>beställa den. Jag får väl svänga förbi och påminna dem någon
>gång.
>Anlitar du MLS? 😉
Mvh / Krooken
19 december, 2005 kl. 06:19 #89067andreaswrx
Deltagareeftersom försäkringen är svin dyr på en impreza!
jag smällde min för 2 månader sen! säker någon mer som har gjort det här inne:(
nu till frågan om det är någon som har gjort det hur lång tid tog det att få fram delar till den! verkar vara ett väldigt stort problem med sådan bilar;( min har dom precis fått hem lite grejer till man börjar ju bli rätt arg nu!
Andreas -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.