› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Krock & lack Täby
- Detta ämne har 6 svar, 1,747 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 4 månader sedan av
Desen.
-
FörfattareInlägg
-
25 september, 2006 kl. 12:49 #9760
Kalleman
DeltagareHaft inne bilen på Krock & Lack i Hägernäs Täby för att få fram stötfångare samt framskärmar omlackade pluss lite annat småfix. Men nu när jag fick tillbaka den, är det lackpåslag över hela bilen. Bara en månad innan hade jag haft inne bilen på Turtle Center för polering samt lackskydd. Pratade med lackeringsfirman o de ville att jag skulle komma tillbaka med bilen så dom kan snabbpolera bort resterna.
Men mitt lackskydd försvinner då när dom ska börja polera på bilen igen enligt Turtle Center. Har man slösat bort 4300:- för lackbehandlingen, men tycker personligen att lackfirman borde stå för nytt lackskydd. ;(/ Kalle
25 september, 2006 kl. 12:54 #108418SecretAgentMan
DeltagareVa?
Det är inget försäkringsärende antar jag…i så fall är det upp till dig att ordna, lackfirman kan säkert ordna lackskydd – men de gör det inte grats…?
/J
25 september, 2006 kl. 13:15 #108422Kalleman
DeltagareJorå, visst är det ett försäkringsärende. Omlackerade sakerna borde försäkringsbolaget stå för, men det är inte det jag bryr mig om.
För att dom har gjort ett dåligt maskeringsjobb så att det hamnat lackpåslag över hela bilen, så borde lackfirman stå för polering och lackskydd gratis. Tyävrr kunde inte lackfirman ordna lackskydd, därför måste den tillbaka till Turtle Center igen. Får vi se vem som betalar det.25 september, 2006 kl. 13:17 #108420Manor
DeltagareDåligt gjort av lackfirman, tycker jag…men det är nog svårt att få dem att stå för en ny lackbehandling. 4.300:- är väl totalkostnaden för polering och allt. Förseglingen kostar inte den summan, så är lackfirman duktiga på att polera, så kanske du kan försegla den själv!!?
25 september, 2006 kl. 13:17 #108419SecretAgentMan
DeltagareAh, jag läste det inte som ett försäkringsärende, ta upp det med försäkringsbolaget, det är upp till dem och inte lackfirman (förskingringsbolaget tar ju ändå fakturan) – du borde kanske nämnt det innan ärendet påbörjades med? 🙂
/J
25 september, 2006 kl. 15:28 #108421Plogen
DeltagareLackfirmor är generellt sätt inte alls lika noggranna vad det gäller poleringsarbeten jämfört med rekondfirmor. Jag tycker du ska prata med försäkringsbolaget och fråga hur de ser på saken.
Jag fick saab att betala för ett nytt lackskydd när de gjorde samma sak…
26 september, 2006 kl. 16:06 #108423Desen
DeltagareDåligt gjort av lackfirman, tycker jag…men det är nog svårt att få dem att stå för en ny lackbehandling. 4.300:- är väl totalkostnaden för polering och allt. Förseglingen kostar inte den summan, så är lackfirman duktiga på att polera, så kanske du kan försegla den själv!!?
Njaaa … helt så enkelt är det inte. Medel som används för lackförsegling hos de olika rekondfirmorna är inget som säljs ut till privatpersoner.
/Andreas, Skåne, Kristianstad
Blå GT -99 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.