SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Krockad!!!

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Blackwidow
    Deltagare

Blev påkörd på en banträff för några veckor sen, har nu bytt lite div delar för att få bilen rullandes igen men den vill inte ge mig något laddtryck alls.
      har kollat över alla tryckrör (fmic) och de sitter som de ska samt alla vacumslangar sitter där…

Finns där någon typ av ”säkring” som kan lösa ut och försätta bilen i ”safemod”??

pettsun
      Deltagare

Ryck slangen till wg klockan och kolla om du får ladd. Får du de så är de nå knas med laddstyrnigen. Får du inte ladd då så är det troligen kaputt wg eller turbo.

Får du inge ladd alls?

Blackwidow
        Deltagare

Ladd går inte över ”vacum” typ. Var ingen riktig krok, blev påkörd i sidan så styrstaget böjdes samt en del plåtskador.

Blackwidow
          Deltagare

Om jag tar av batteriet i typ 30 sek och sedan startar den efter de så går den precis som den ska, när jag sedan stannar bilen och strtar om den så e problemet tillbaka :/

kleinis
            Deltagare

berätta gärna vart på bilen den andra var o stötte. är de höger sidan sitter de ju sensorer till ladutrycksstyrningen.

årsmodell är också bra o få reda på

en annan sak är att köra med data o kolla om de kommer någon felkod annars är de nog svårt men tycker den borde ladda 0,6 iallafall :S

Blackwidow
              Deltagare

STi -05

Den ska ladda 1,72 egentligen…

Höger sida blev jag påkörd, styrstaget gick åt hel****, lite bubblor i framskärm och bakdörr. Men e ju inte så att det har gått in i hjulhuset utan lite värre än parkeringsuppslag typ. Däcket/fälgen tog den största smällen.

berätta gärna vart på bilen den andra var o stötte. är de höger sidan sitter de ju sensorer till ladutrycksstyrningen.

årsmodell är också bra o få reda på

en annan sak är att köra med data o kolla om de kommer någon felkod annars är de nog svårt men tycker den borde ladda 0,6 iallafall :S

söder
                Deltagare

På höger sida sitter magnetventilen kolla så den inte har fått en smäll.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.