SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Ksport Kontrol PRO‏

Visar 10 inlägg - 16 till 25 (av 25 totalt)
  • Författare
    Legion
    Deltagare

6990:- de är vad jag kan fixa Mvh. Kristofer Grahn

Nu kanske jag är lite knusslig, men kan du höra vad han vill ha för xyz coiloverset och fjäderbensstag fram och bak (illa att de bara finns i ROSA 😉 )…till min WRX -06.

Går det inte så tar jag coiloversetet för 6990+frakt.

MVH
      Jonas Green

Krille_G
      Deltagare

De går ju att måla om fästena i vilken färg man vill ;)har för mig att dom va mer röda en rosa när han fick hem dom!

men du kan beställa genom hem sidan.
        De är bara att hälsa i från Kristofer Grahn så vet han.

Legion
        Deltagare

Tackar, befinner du dig i skåneland, eller om du redan bor här, och behöver hjälp så hör av dig.

Krille_G
          Deltagare

Tack för erbjudandet 🙂
            Jag bor i Sala 3 mil norr om Västerås och 12 mil nordväst från sthlm.
            Pratade med daniel om fjäderbens stagen han kunde göra pris på dom oxå sa han.

Mvh Kristofer Grahn

specialized
            Deltagare

Moderator Mode ON

Ta denna chat-konversation på PM tack 🙂

off

Mvh.Mattias – Nu med VF35:a http://www.garaget.org/?car=18857
              ———————————-
              Efternamnen på mina flickvänner är Jpeg,mpeg och Avi 😉

izual
              Deltagare

Har nu i helgen samt i måndags bytt till k-sport coilovers och det gick ganska smärtfritt faktiskt, det enda jag saknade var någonting att fästa abs kabeln men det löste sig till sist. Men dom känns gedigna och i bra kvalitet när man pillat med dem, återstår väll att se hur de håller i längden.

Har säkert varít upp och ner med bilen 5 ggr nu för att lyckas ställa in allt bra och i dag har jag fått dem i fronten att fungera som jag vill.
                Bak är det fortfarande på tok för stöttig så det lär jag försöka fixa i mörrn.

Lite småknepigt att förstå vad alla inställningar har för effekt för en rookie som lilla jag. Har fått prova mig fram ganska mkt faktiskt.

Någon som kan ge en snabbguide om vad alla inställningar gör? antar att de flesta coilovers är uppbyggda på samma sätt

specialized
                Deltagare

Hej !

Vad menar du med ”alla” inställningar ?? 🙂

Då K-sport sägs vara likadana/se likadana ut som D2: or,så finns det bara 2 grejer att justera egentligen

*Höjden, som du justerar genom att rotera den delen på dämparen som fäster i spindeln.

* Ratten längst upp på fjäderbenet, justerar både hårdhet & retur
                  Hur man ställer in denna är ganska personligt och kan även anpassas efter hurdana vägar du åker på.
                  Jämna vägar – hårda dämpare och tvärtom tex..

Kolla i dena tråden så ser du hur du går tillväga för att justera höjden på ett smidigt sätt..
                  http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=6&topic_id=2144&mesg_id=2144&page=&topic_page=1

———————————-

izual
                  Deltagare

Vad gör det för skillnad att justera gängorna alldels under fjädern då?
                    De 2 andra har jag koll på vad de gjorde men förstår inte riktigt vad det gör för skillnad med att spänna fjädern osv.

Just nu är de bara åtdragna så inte fjädern glappar mot plattan.

Sedan har jag fått ett litet missljud med i plattan längst upp när man svänger med bilen, det är ett gnekande ljud. Det hörs inte på någon av de andra dämparna.

Har provat att efterdra alla fästen osv men ingen skillnad provande även att dra åt låsbulten på toppen men ingen framgång.

specialized
                    Deltagare

Vad gör det för skillnad att justera gängorna alldels under fjädern då?De 2 andra har jag koll på vad de gjorde men förstår inte riktigt vad det gör för skillnad med att spänna fjädern osv.Just nu är de bara åtdragna så inte fjädern glappar mot plattan.Sedan har jag fått ett litet missljud med i plattan längst upp när man svänger med bilen, det är ett gnekande ljud. Det hörs inte på någon av de andra dämparna.Har provat att efterdra alla fästen osv men ingen skillnad provande även att dra åt låsbulten på toppen men ingen framgång.

Att pressa ihop fjädern med nedre fjäderskålen förändrar ingeting i och med att fjädern är linjär.
                      Nedre fjäderskålen ska bara läggas an mot fjädern och dras åt ~1 varv så att den inte glappar precis om du gjort 🙂

Vissa andra typer av coilovers ändrar du höjden genom att flytta nedre fjäderskålen.
                      K-sport & D2 är dock inte av den typen, du då flyttar hela infästningen i spindeln istället för att flytta fjädern och därmed ändrar slaglängden på dämparen.

Angående missljuden, så prova att smörj kulan som rör sig i camberplattorna lite. Det är ju den som gör att fjäderbenet kan röra sig vid fjäderrörelser och styrutslag 🙂

———————————-

izual
                      Deltagare

Aha men då har jag nog koll på allt nu :9

Provade smörja lite där med och lite av ljudet försvann men inte allt.
                        Misstänker att det försvinner av sig själv efter ett tag när man slitit in dem ordentligt =)

Visar 10 inlägg - 16 till 25 (av 25 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.