› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Ksport Kontrol PRO
- Detta ämne har 24 svar, 1,431 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 10 månader sedan av
izual.
-
FörfattareInlägg
-
26 juni, 2008 kl. 19:10 #69401
Legion
Deltagare6990:- de är vad jag kan fixa Mvh. Kristofer Grahn
Nu kanske jag är lite knusslig, men kan du höra vad han vill ha för xyz coiloverset och fjäderbensstag fram och bak (illa att de bara finns i ROSA 😉 )…till min WRX -06.
Går det inte så tar jag coiloversetet för 6990+frakt.
MVH
Jonas Green26 juni, 2008 kl. 20:34 #69397Krille_G
DeltagareDe går ju att måla om fästena i vilken färg man vill ;)har för mig att dom va mer röda en rosa när han fick hem dom!
men du kan beställa genom hem sidan.
De är bara att hälsa i från Kristofer Grahn så vet han.26 juni, 2008 kl. 21:02 #69402Legion
DeltagareTackar, befinner du dig i skåneland, eller om du redan bor här, och behöver hjälp så hör av dig.
26 juni, 2008 kl. 21:40 #69398Krille_G
DeltagareTack för erbjudandet 🙂
Jag bor i Sala 3 mil norr om Västerås och 12 mil nordväst från sthlm.
Pratade med daniel om fjäderbens stagen han kunde göra pris på dom oxå sa han.Mvh Kristofer Grahn
27 juni, 2008 kl. 11:57 #69389specialized
DeltagareModerator Mode ON
Ta denna chat-konversation på PM tack 🙂
off
Mvh.Mattias – Nu med VF35:a http://www.garaget.org/?car=18857
———————————-
Efternamnen på mina flickvänner är Jpeg,mpeg och Avi 😉1 juli, 2008 kl. 20:24 #69404izual
DeltagareHar nu i helgen samt i måndags bytt till k-sport coilovers och det gick ganska smärtfritt faktiskt, det enda jag saknade var någonting att fästa abs kabeln men det löste sig till sist. Men dom känns gedigna och i bra kvalitet när man pillat med dem, återstår väll att se hur de håller i längden.
Har säkert varít upp och ner med bilen 5 ggr nu för att lyckas ställa in allt bra och i dag har jag fått dem i fronten att fungera som jag vill.
Bak är det fortfarande på tok för stöttig så det lär jag försöka fixa i mörrn.Lite småknepigt att förstå vad alla inställningar har för effekt för en rookie som lilla jag. Har fått prova mig fram ganska mkt faktiskt.
Någon som kan ge en snabbguide om vad alla inställningar gör? antar att de flesta coilovers är uppbyggda på samma sätt
1 juli, 2008 kl. 22:54 #69390specialized
DeltagareHej !
Vad menar du med ”alla” inställningar ?? 🙂
Då K-sport sägs vara likadana/se likadana ut som D2: or,så finns det bara 2 grejer att justera egentligen
*Höjden, som du justerar genom att rotera den delen på dämparen som fäster i spindeln.
* Ratten längst upp på fjäderbenet, justerar både hårdhet & retur
Hur man ställer in denna är ganska personligt och kan även anpassas efter hurdana vägar du åker på.
Jämna vägar – hårda dämpare och tvärtom tex..Kolla i dena tråden så ser du hur du går tillväga för att justera höjden på ett smidigt sätt..
http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=6&topic_id=2144&mesg_id=2144&page=&topic_page=1Mvh.Mattias – Nu med VF35:a http://www.garaget.org/?car=18857
———————————-
Efternamnen på mina flickvänner är Jpeg,mpeg och Avi 😉3 juli, 2008 kl. 10:05 #69405izual
DeltagareVad gör det för skillnad att justera gängorna alldels under fjädern då?
De 2 andra har jag koll på vad de gjorde men förstår inte riktigt vad det gör för skillnad med att spänna fjädern osv.Just nu är de bara åtdragna så inte fjädern glappar mot plattan.
Sedan har jag fått ett litet missljud med i plattan längst upp när man svänger med bilen, det är ett gnekande ljud. Det hörs inte på någon av de andra dämparna.
Har provat att efterdra alla fästen osv men ingen skillnad provande även att dra åt låsbulten på toppen men ingen framgång.
3 juli, 2008 kl. 13:48 #69391specialized
DeltagareVad gör det för skillnad att justera gängorna alldels under fjädern då?De 2 andra har jag koll på vad de gjorde men förstår inte riktigt vad det gör för skillnad med att spänna fjädern osv.Just nu är de bara åtdragna så inte fjädern glappar mot plattan.Sedan har jag fått ett litet missljud med i plattan längst upp när man svänger med bilen, det är ett gnekande ljud. Det hörs inte på någon av de andra dämparna.Har provat att efterdra alla fästen osv men ingen skillnad provande även att dra åt låsbulten på toppen men ingen framgång.
Att pressa ihop fjädern med nedre fjäderskålen förändrar ingeting i och med att fjädern är linjär.
Nedre fjäderskålen ska bara läggas an mot fjädern och dras åt ~1 varv så att den inte glappar precis om du gjort 🙂Vissa andra typer av coilovers ändrar du höjden genom att flytta nedre fjäderskålen.
K-sport & D2 är dock inte av den typen, du då flyttar hela infästningen i spindeln istället för att flytta fjädern och därmed ändrar slaglängden på dämparen.Angående missljuden, så prova att smörj kulan som rör sig i camberplattorna lite. Det är ju den som gör att fjäderbenet kan röra sig vid fjäderrörelser och styrutslag 🙂
Mvh.Mattias – Nu med VF35:a http://www.garaget.org/?car=18857
———————————-
Efternamnen på mina flickvänner är Jpeg,mpeg och Avi 😉3 juli, 2008 kl. 21:17 #69406izual
DeltagareAha men då har jag nog koll på allt nu :9
Provade smörja lite där med och lite av ljudet försvann men inte allt.
Misstänker att det försvinner av sig själv efter ett tag när man slitit in dem ordentligt =) -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.