SSC Allmänt snack Träffar Kvarn-Is Träff 2006 7/1

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 93 totalt)
  • Författare
    jraberg
    Deltagare

Har plogat upp en bana nu iaf…Isen är ännu i tunnaste laget för att en hög med kokare ska nöta på den men de hinner förhoppningsvis hända en hel del innan den 7/1Mvh Patrik

ut o spola vettja 😀

ang. kvarnis förfrågan om vilka som kommer så är jag KLAR KLAR KLAR för den 1/7 om inte ngt hemskt händer innan dess.
      Kall stuga? huga då får jag sova skavfötters med olle och blocc å en flarra whisky för int ha ja nån sovsäck int..
      Vad har vi för estimerade tider?
      dvs ni som åker från västerås eller tokholm, när åker ni dit/hem?

mvh
      Johan som satt i bilen i 6 timmar igår för att alla ”svensson” vägrar köpa 4wd och träna körkunskap på isen x(

griml0ck
      Deltagare

Jag kommer. Flygbiljetterna e bokade o subarun e servad 😀 Nya vinterdäck har han fått på oxo. Så nu slipper man halka runt på mellansträckorna när man inte kör fulldubben 😉

Om det blir datum byte vore det bra om man fick reda på det så fort som möjligt, så jag kan boka om flygbiljetterna. Åker hem te lule nu den 4:e o drar tebax till stockholm den 9:e. Så jag åker alltså hem till luleå på söndagen från övik.

mvh J

Kvarnis
        Deltagare

Groover & Blocken kommer till Ö-vik! Tackar för erbjudande om häbreplats, men pälsallergi bland annat hänvisar oss till annat boende :)/ABTackar för Min STi

Va f-n trodde du Olle skulle komma nn dag i förväg och fixa pingIS turningen igen 🙁 …
          Men du får väl ta och relax bada nån gång då.

Tror Black börjar bli gammel 😉 och vill sova på hotelle 😀

LegacyLarsa
          Keymaster

Jodå jag kommer, Kvarnis: du får välan städa lite extra så blacken kan sova över? hur blir det annars med efterfesten? Blakken: se till att ta medecin med dig så är dä funkis! jag tar med lite av mina hokuspokuspiller mot kattstrån, så blir det bra?

/Larsa – som ska byta vinterhjul imorrn..?!

LegacyLarsa
            Keymaster

Nu är däcken klara, bilen fulltankad(iallafall för tillfället) nu saknas bara is att åka på, och ett gäng mjuka vallar att åka i.. 😉

/Larsa

jraberg
              Deltagare

Jag e laddad! ska byta till xp8 beläggen ikväll…

Vilka kommer från stockholm?
                😀
                -JR

Mats
                Deltagare

Måste tyvärr meddela att Mats och sambo tyvärr inte dyker upp… Jag hade verkligen sett fram emot detta!! Men nästa år så då jäv…

Mats/som hämtade GA62:orna igår

Patrik
                  Deltagare

Läget på isen såg illa ut i morse…

Dryga decimetern kompakt snö plus att de var vatten på isen på ett par ställen.

Efter många fastkörningar o svordomar har jag lyckats få upp banan iaf.
                    De har desvärre börjat snöa igen.
                    Bara att hålla tummarna att de inte kommer några större mängder så 340:in rår med att styra undan det för isen är för tunn för att jag ska våga mig ut med någe större fordon.

Mvh Patrik

obrut
                    Deltagare

snöar i Umeå nu….TUNG snö

Hur ser det ut i Övik??

Kvarnis
                      Deltagare

Tyvärr så har det snöat mer lr mindre hela nyårskvällen och dan 🙁

Patrik
                        Deltagare

Var o plågade plogbilen idag igen…

Ännu mera vatten…

Lyckades att fixa en ny sträcknig runt de blöta partierna så den är fukkt körbar nu men har svårt att få upp en riktigt bred bana.
                          Snöar förfullt nu igen här i Övik.

Bara att hoppas de inte kommer så mycket o att de blir kallare i veckan.

Blocken
                          Deltagare

Var o plågade plogbilen idag igen…Ännu mera vatten…Lyckades att fixa en ny sträcknig runt de blöta partierna så den är fukkt körbar nu men har svårt att få upp en riktigt bred bana.Snöar förfullt nu igen här i Övik.Bara att hoppas de inte kommer så mycket o att de blir kallare i veckan.

Vi uppskattar verkligen ditt engagemang Patrik! Bra jobbat 🙂

Nu håller vi tummarna för vädret så vi kan få ta en tur till Ö-vik nästa helg! (Hörde att skogsvägarna är fina såhär års… :+ )

/Bläck

Min STi

jraberg
                            Deltagare

Var o plågade plogbilen idag igen…Ännu mera vatten…Lyckades att fixa en ny sträcknig runt de blöta partierna så den är fukkt körbar nu men har svårt att få upp en riktigt bred bana.Snöar förfullt nu igen här i Övik.Bara att hoppas de inte kommer så mycket o att de blir kallare i veckan.

Vi uppskattar verkligen ditt engagemang Patrik! Bra jobbat :)Nu håller vi tummarna för vädret så vi kan få ta en tur till Ö-vik nästa helg! (Hörde att skogsvägarna är fina såhär års… :+ )/BläckMin STi

Verkligen! utan någon som plogar så hade det inte blivit lika lätt att åka där.
                              Hoppas verkligen att isen fryser på mer, den här helgen är perfekt för detta evenemanget.

Vi ses!

-JR

LegacyLarsa
                              Keymaster

Om det går, ploga gärna vallarna snälla, för det är så att jag brukar mer ofta än sällan hamna där.. 😀
                                /Lars

Blocken
                                Deltagare

Ni med filmkameror – tag gärna med dom.

Patrik & Kvarnis> Finns 3G-täckning på sjön? I så fall kan vi köra live-sändning via videosamtal till de medlemmar som inte kommer… 🙂

/AB

Min STi

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 93 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.