Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 62 totalt)
  • Författare
    söder
    Deltagare

Undrar om någon har tips på en bra kylare till en sti 06, tycker min går varmt när den står still.

Dash
      Deltagare

Då är det nog inte kylaren du skall byta. Hur varmt? Går fläkten igång?

söder
        Deltagare

Alla fläktar funkar, sjunker så fort man börjar köra.

Christian S
          Deltagare

låter mer som att det är termostaten som strular.

söder
            Deltagare

Får kolla upp termostaten.

Christian S
              Deltagare

gör det, är ju billigare at byta termostat än kyld—0.o—b

t1hero
                Deltagare

Jag har samma fenomen på min, men jag tror inte termostaten är problemet då den beter sig som den borde (bilen kommer snabbt upp i vattentemp).

Jag tror snarare att det är fläktarna som är slöa.

söder
                  Deltagare

Termostaten verkar funka, vet inte om fmicn kan störa luftflödet.
                    Fläktarna har inte många blad, finns säkert bättre eftermarknadas fläktar.:rolleyes:

söder
                    Deltagare

Motorn är rättså påställd vet inte om det kan påverka kyllningen.

Christian S
                      Deltagare

Termostaten verkar funka, vet inte om fmicn kan störa luftflödet.
                        Fläktarna har inte många blad, finns säkert bättre eftermarknadas fläktar.:rolleyes:

ok. ska inte göra så mycket med fmic, jag har aldrig haft några problem pga det och inte hört någon annan som haft det heller.

finns ju lite fräckare kyl i aluminium om du vill byta ut kylet, kommer inte ihåg var jag köpte min men här har du ett exempel som är 30mm tjock http://www.ebay.co.uk/itm/SUBARU-IMPREZA-WRX-STI-03-30mm-ALLOY-RACE-RADIATOR-RAD-/350271161316?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Car+Make%3ASubaru&hash=item518dc9c3e4 och här är en som är 42mm tjock http://www.ebay.co.uk/itm/SUBARU-IMPREZA-WRX-STI-NEW-AGE-GDA-BLOG-HAWK-EYE-42mm-ALLOY-RACE-RADIATOR-RAD-/350574613484?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Car+Make%3ASubaru&hash=item519fe013ec

söder
                        Deltagare

Körde en sväng idag, tempen steg och sjönk om om vartannat. Som Christian sa så gissar jag på termostaten eller luftficka.

söder
                          Deltagare

Fixat, nästan lite pinsamt hade väldigt lite vatten i, fyllde på 4 dl sen va temperaturen stabil.

Christian S
                            Deltagare

gött att det inte va nått värred—0.o—b

t1hero
                              Deltagare

Fixat, nästan lite pinsamt hade väldigt lite vatten i, fyllde på 4 dl sen va temperaturen stabil.

Tack för slutrapport, alldeles för många trådar där detta saknas.

söder
                                Deltagare

Fick fylla på 1l till idag, konstigt måste vara luftficka för jag ser ingen vitrök inge fukt i motorummet.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 62 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.