› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Kylare
- Detta ämne har 61 svar, 4,590 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 5 månader sedan av
important.
-
FörfattareInlägg
-
15 augusti, 2013 kl. 17:14 #258908
TypeR
DeltagareKk, how olds the Campbelt n water pu maybe they’ve included that in the price, but 30k is still way to much even if you replace them as well, should be more like 10k plus price for getting head tested
15 augusti, 2013 kl. 17:21 #258929söder
DeltagareAllt är bytt för 3500 mil sedan.
Kommer antagligen byta alla service detaljer när motorn åker ur.
15 augusti, 2013 kl. 17:25 #258909TypeR
DeltagareYea best to do at same time but still way to expensive
Can check on time specified for Job tomorrow at work for you so you have an idea what you should be looking at 😉
What’s reg no of car
19 augusti, 2013 kl. 08:55 #258930söder
DeltagareKommer förmodligen plana topparna och sätta dit en 1mm packning, behöver man mappa om bilen efter det.
19 augusti, 2013 kl. 15:51 #258910TypeR
DeltagareShouldn’t need to matey if that’s the right size gasket after planning as the comp/squish size should be the same as before.
Book time is just over 11hrs for removal both heads and refitting etc so you have idea of what you should be looking at d—0.o—b
19 augusti, 2013 kl. 16:26 #258931söder
DeltagareCool thanks for the answer, just spoke to a guy that vill do it for 5k. And have orderd new headgaskets and new arp bolts.
20 augusti, 2013 kl. 19:42 #258932söder
DeltagareUndrar om någon vet om det går det att komp prova cylibdrarna för att se vilken sida som e dålig.
20 augusti, 2013 kl. 20:54 #258888kamikaze
DeltagareJa det ska inte va några problem
Kan va lite svårt att få i komptestaren men med lite tålamod så går det, ta bort kontakten till vevaxelgivaren så riskerar du inte att motorn hoppar igång när du testar
21 augusti, 2013 kl. 13:31 #258935söder
DeltagareThe story so far, bilen kommer att köras med bärgare till killen som ska skruva nu i helgen, ska försöka få tag i en komptestare så vi kanske kan se vilken sida som är dålig, packningar *Athena’ och nya arp bultar har redan kommmit hem, köpte nya bultar för dom som sitter i har dragits två gånger.
Återkommer med mer info under resans gång.
Surt att köpa en bil och inte kunna köra med den.
21 augusti, 2013 kl. 14:32 #258898matte555
DeltagareVisst byter du packningar på båda sidor när du endå har isär motorn? förstår inte meningen med komp prov 🙂
Tråkigt att det var packningarna som gett sig :/ är det privatperson eller ett företag som gjort jobbet förra gången?
21 augusti, 2013 kl. 14:45 #258934söder
DeltagareKommer byta båda sidorna. Kommer komptesta för att vara säker vilken sida som behöver planas och tryckas.
Köpte privat men han säger att bilen funkade för han. Haft bilen i en och en halv månad och kört 30 mil.
21 augusti, 2013 kl. 14:55 #258903TomK
DeltagareKommer byta båda sidorna. Kommer komptesta för att vara säker vilken sida som behöver planas och tryckas.
Köpte privat men han säger att bilen funkade för han. Haft bilen i en och en halv månad och kört 30 mil.
Du ska inte decka bara en sida utan måste ta båda.
21 augusti, 2013 kl. 15:04 #258933söder
DeltagareDu ska inte decka bara en sida utan måste ta båda.
Ok tips motages gärna 🙂 , tyckte det verkade onödigt med att plana båda sidorna om en topp var hel.
27 augusti, 2013 kl. 16:49 #258936söder
DeltagareSka bytta kamremmen med alla tillbehör, måste det vara orginal eller kan jag köpa från autoexperten?
28 augusti, 2013 kl. 04:07 #258937söder
DeltagareEfter ett komptest igår kväll som visade 9bar i en 8, 7 och sjunkande i dom anndra. Verkar dessutom vara på båda sidorna. 🙁
Får hoppas att det bara är packningarna och inte topplocken.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.