Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 62 totalt)
  • Författare
    Christian S
    Deltagare

Ska bytta kamremmen med alla tillbehör, måste det vara orginal eller kan jag köpa från autoexperten?

http://www.importcarparts.co.uk

söder
      Deltagare

Ny uppdatering, visade sig att båda packningarna var blåsta, topparna lämnas in på tryckning och planing imorgon. kamrems kit och insugspackning är på väg hem och nytt avgasbandage.d—0.o—b

Han som skruvar motorn sa även att turbon satt med en bult och en del anndra bultar satt löst och det fattades bultar lite här och där, eller som han utryckte det, jag ska snygga till lite här för det såg lite rörigt ut. 😀

söder
        Deltagare

Topparna inlämnade för provtryck och planing, han tyckte dom såg bra ut och tryckning verkade onödigt, då jag påpekade att det var en sti så ändrade han på sig :D, som han utryckte sig, prestanda motorer ska alltid provtryckas.
          1500 spänn toppen för tryckning och planing tycker jag inte var så dyrt.
          Får dom i mitten av nästa vecka. d—0.o—b

matte555
          Deltagare

kul att det går framåt du är på vägarna igen på nolltid

söder
            Deltagare

kul att det går framåt du är på vägarna igen på nolltid

Tackar, hoppas jag med, allt beror på om topparna är ok.

Har dock glömt att beställa vattenpump, vet ju inte om det kan vara den eller kylaren som bidragit till allt.

söder
              Deltagare

Fick tillbaka topparna idag tydligen en försäkning mellan en av kanalerna han fick plana 0.13.

Har som sagt sett tendens till spikningar på några kolvar så bara vara på den säkra sidan så är ny knacksensor beställd, fast troligtvis beror spikningarna på att det kommit in lite vatten eller olja.

P E
                Deltagare

Var lämnade du topparna?

söder
                  Deltagare

Var lämnade du topparna?

Lämnade dom på bergenfors i uppsala.

söder
                    Deltagare

Ska äntligen hämta bilen, han har provkört i 30 till 40 min temp och allt verkar stabilt.

Så jag hoppas på det bästa nu, ska beställa tid för mappning för den går lite fett, ska då ställa ner laddet lite till ungefär 1,35,40 i ladd.

söder
                      Deltagare

Har nu kört runt 200 mil sen renoveringen och allt verkar funkar som det ska, förutom att jag fick byta grenrör för det som satt på gick det inte att få pass på och den laddar ca 2hg mindre än innan renoveringen.

important
                        Deltagare

Brukar man få betala dubbelt för att toppdecka och plana boxermotorer mot en vanlig radfyra?

Gyver
                          Deltagare

Brukar man få betala dubbelt för att toppdecka och plana boxermotorer mot en vanlig radfyra?

Ja det kan man säga, beror på att man får mäta in och spänna upp blocket/toppen 2 gånger istället för 1. Det är väl den största kostnaden vad jag förstår, själva maskintiden för att bearbeta detaljerna är hyffsat lika ändå jämförelsevis.
                            Sen så kanske de flesta firmor inte dubblar priset rakt av…

söder
                            Deltagare

Med provtryckning och planning av en toppen så gick det på 2k ungefär.

important
                              Deltagare

Surt ^^ Men värt det att få köra boxer, dock tyckte jag 2000:- lät saftigt för ena topplocket, men va ett par år sedan jag gjorde det sist så kanske ändrats.

söder
                                Deltagare

2000 var provtryckning av båda toplocken bara ena behövdes planas.

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 62 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.