› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Kylare
- Detta ämne har 61 svar, 4,590 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 5 månader sedan av
important.
-
FörfattareInlägg
-
28 augusti, 2013 kl. 08:16 #258894
Christian S
DeltagareSka bytta kamremmen med alla tillbehör, måste det vara orginal eller kan jag köpa från autoexperten?
3 september, 2013 kl. 07:48 #258938söder
DeltagareNy uppdatering, visade sig att båda packningarna var blåsta, topparna lämnas in på tryckning och planing imorgon. kamrems kit och insugspackning är på väg hem och nytt avgasbandage.d—0.o—b
Han som skruvar motorn sa även att turbon satt med en bult och en del anndra bultar satt löst och det fattades bultar lite här och där, eller som han utryckte det, jag ska snygga till lite här för det såg lite rörigt ut. 😀
4 september, 2013 kl. 11:41 #258939söder
DeltagareTopparna inlämnade för provtryck och planing, han tyckte dom såg bra ut och tryckning verkade onödigt, då jag påpekade att det var en sti så ändrade han på sig :D, som han utryckte sig, prestanda motorer ska alltid provtryckas.
1500 spänn toppen för tryckning och planing tycker jag inte var så dyrt.
Får dom i mitten av nästa vecka. d—0.o—b4 september, 2013 kl. 14:22 #258899matte555
Deltagarekul att det går framåt du är på vägarna igen på nolltid
4 september, 2013 kl. 16:27 #258940söder
Deltagarekul att det går framåt du är på vägarna igen på nolltid
Tackar, hoppas jag med, allt beror på om topparna är ok.
Har dock glömt att beställa vattenpump, vet ju inte om det kan vara den eller kylaren som bidragit till allt.
12 september, 2013 kl. 13:04 #258941söder
DeltagareFick tillbaka topparna idag tydligen en försäkning mellan en av kanalerna han fick plana 0.13.
Har som sagt sett tendens till spikningar på några kolvar så bara vara på den säkra sidan så är ny knacksensor beställd, fast troligtvis beror spikningarna på att det kommit in lite vatten eller olja.
12 september, 2013 kl. 16:54 #258889P E
DeltagareVar lämnade du topparna?
12 september, 2013 kl. 17:05 #258942söder
DeltagareVar lämnade du topparna?
Lämnade dom på bergenfors i uppsala.
7 oktober, 2013 kl. 11:44 #258912söder
DeltagareSka äntligen hämta bilen, han har provkört i 30 till 40 min temp och allt verkar stabilt.
Så jag hoppas på det bästa nu, ska beställa tid för mappning för den går lite fett, ska då ställa ner laddet lite till ungefär 1,35,40 i ladd.
22 januari, 2014 kl. 18:15 #258943söder
DeltagareHar nu kört runt 200 mil sen renoveringen och allt verkar funkar som det ska, förutom att jag fick byta grenrör för det som satt på gick det inte att få pass på och den laddar ca 2hg mindre än innan renoveringen.
23 januari, 2014 kl. 00:18 #258946important
DeltagareBrukar man få betala dubbelt för att toppdecka och plana boxermotorer mot en vanlig radfyra?
23 januari, 2014 kl. 06:08 #258906Gyver
DeltagareBrukar man få betala dubbelt för att toppdecka och plana boxermotorer mot en vanlig radfyra?
Ja det kan man säga, beror på att man får mäta in och spänna upp blocket/toppen 2 gånger istället för 1. Det är väl den största kostnaden vad jag förstår, själva maskintiden för att bearbeta detaljerna är hyffsat lika ändå jämförelsevis.
Sen så kanske de flesta firmor inte dubblar priset rakt av…23 januari, 2014 kl. 12:16 #258944söder
DeltagareMed provtryckning och planning av en toppen så gick det på 2k ungefär.
23 januari, 2014 kl. 13:29 #258947important
DeltagareSurt ^^ Men värt det att få köra boxer, dock tyckte jag 2000:- lät saftigt för ena topplocket, men va ett par år sedan jag gjorde det sist så kanske ändrats.
23 januari, 2014 kl. 17:17 #258945söder
Deltagare2000 var provtryckning av båda toplocken bara ena behövdes planas.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.