SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Kylare från Impreza – passar Forester??

• Detta ämne har 1 svar, 1,040 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år sedan av OzO.
Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    bysse
    Deltagare

Jag har gått bet!
      Har en Forester turbo -98 som förärat mig med en trasig kylare.
      En sökning på bildelsbasen m.fl gav 4 träffar, och jag har nu testat en. De är identiska vad gäller mått och nipplar – förutom på en punkt. Min har två oljeslangar som går in i nederkant, och de har inte de kylare jag tittat på.
      Frågan är alltså den – skiljer sig kylare från t.ex Impreza GT -98-00 från den som sitter i min? Någon som vet???
      Otroligt tacksam för hjälp! 🙂

OzO
      Deltagare

Jag har gått bet!
        Har en Forester turbo -98 som förärat mig med en trasig kylare.
        En sökning på bildelsbasen m.fl gav 4 träffar, och jag har nu testat en. De är identiska vad gäller mått och nipplar – förutom på en punkt. Min har två oljeslangar som går in i nederkant, och de har inte de kylare jag tittat på.
        Frågan är alltså den – skiljer sig kylare från t.ex Impreza GT -98-00 från den som sitter i min? Någon som vet???
        Otroligt tacksam för hjälp! 🙂

Ok, nu vet jag inte om du råkat ha missat mitt inlägg i din andra tråd om kylare. Du svarade aldrig på min fråga där.

Du säger att du har oljeslangar ner till på din kylare – mao du har en automat eftersom det är oljekylningen till växellådan.

Här är några bilder från den sida jag redan har länkat till. Kika själv på alla tänkbara kylare och kika på var oljekylningen är och vad det är för mått jmf med din – och sen bör du dra egna slutsatser.

SU323 Impreza 2.0 Turbo Manual 1993-2000

Denna ska du inte ha eftersom den inte har oljekylning, men du skriver att måtten stämmer överens med din… och om jag förstår dig rätt så är det denna du har testat. Alltså ska du ha dessa mått men med oljekylning?

SU332 Impreza 2.0 Turbo Automatic 1993-2000

Denna ska du inte ha eftersom oljekylningen är på sidan och inte på nedre botten. (Denna passade dock på min JDM Forester ’97 så den köpte jag så visst funkar kylare som är på hemsidor specade till Impreza, också till Forester och Legacy men det gäller att välja rätt…)

Hur ser oljeingångarna ut på din kylare?

Går dom åt sidan som på denna?
        SU337 Forester 2.0 Turbo Man/Auto 1998-2002

Eller är det raka ingångar som på denna?
        SU331 Forester 2.0 Automatic 1998-2002

Min gissning är att du ska ha SU337 (orginal partnr. kan vara 45111FC300 45111FC320 och en riktig bild hittar du på denna sida), enligt näst sista bilden, men måtten verkar inte stämma med det du skriver. Men du måste själv kika på bilder och avgöra.

Hoppas det hjälpte lite! 🙂

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.