Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Building Micke
    Deltagare

Man blir så less. Idag när jag åkte hem så märkte jag att vattentempen dala neråt när jag körde. Inte varit med om de förut.

Har glykol i systemet, slangar känns varma, lika den vid termostaten.

Vad kan de vara? vattenpumpen eller termostaten som ej öppnar riktigt?

Bilen funka klockrent på morron till jobbet. Kan de bli så där av luftficka?

Nån fara å köra om man tar de lungt eftersom bilen ej bli så varm.

tendency
      Deltagare

Inte för att det spelar så stor roll i detta fall kanske, men det kan ju vara bra att ange bil- & årsmodell. 🙂

Kolla med det här forumet, de kanske kan hjälpa: http://swesubaru.forum24.se/swesubaru-forum-1.html&sid=17eb8e374253e5f76afef2075746799e

Manor
        Deltagare

Om vattentempen dalar neråt så kanske termostaten har fastnat i öppet läge!!?

Building Micke
          Deltagare

Är en legacy turbo- 92. När den står på tomgång kan de typ gå upp vid hälften nästan vid 8minus, men på en gång jag börjar köra så kyls bilen ner liksom. Sen har de börjat läcka nånstans vid expanionskärlet. Kan de var tempgivaren?

Sternborn
            Deltagare

byt termostaten så borde problemet försvinna 🙂

Building Micke
              Deltagare

Men varför trycker den ur sig vatten nu då? Har de å göra me termostaten? Blir de högre tryck då eller?

Sternborn
                Deltagare

nej termostaten orsakar bara att du inte får värme i bilen vid körning, att den trycker ut vatten låter oroväckande.. säker på att det bara inte är nåt läckage vid nån slanganslutning eller termostathuset?

Building Micke
                  Deltagare

Ja verkar komma där vid expationskärlet, upp på motorn liksom vid styrservo behållaren. Får nog kolla så de ej är nån slang som jävlas. Men du tror på termostaten? Inte vattenpump eller så då? Ska den blir för varm då?

Hur mycke skadar de motorn om man nu skule köra? Inte bra med kall motor, men hellre de än för vamr eller? Alla fall den blev ju kall när jag körde å den gick fett som fan.

Sternborn
                    Deltagare

Jag är ganska säker på att det är termostaten. jag jobbar som bilmek och på jobbet så har vi väll haft ett 20 tal bilar med samma symptom det senaste året och när vi bytt termostat så går värmen upp som den ska igen 🙂
                      som sagt motorn lär ju gå lite fetare eftersom motorn inte kommer upp i arbetstemp men du behöver inte oroa dig
                      hellre fet blandning än mager..
                      lycka till! 🙂

Building Micke
                      Deltagare

De som är de konstiga är att den börja läka vatten när den ej fick upp tempen? Slangen som går från termostaten in i kylaren är relativt mjuk och varm. Men de andra mot expansionskärlet är mycket hårdare.

Building Micke
                        Deltagare

Nån aning om de?

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.