Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #22291
    Building Micke
    Deltagare

      Man blir så less. Idag när jag åkte hem så märkte jag att vattentempen dala neråt när jag körde. Inte varit med om de förut.

      Har glykol i systemet, slangar känns varma, lika den vid termostaten.

      Vad kan de vara? vattenpumpen eller termostaten som ej öppnar riktigt?

      Bilen funka klockrent på morron till jobbet. Kan de bli så där av luftficka?

      Nån fara å köra om man tar de lungt eftersom bilen ej bli så varm.

      #191030
      tendency
      Deltagare

        Inte för att det spelar så stor roll i detta fall kanske, men det kan ju vara bra att ange bil- & årsmodell. 🙂

        Kolla med det här forumet, de kanske kan hjälpa: http://swesubaru.forum24.se/swesubaru-forum-1.html&sid=17eb8e374253e5f76afef2075746799e

        #191024
        Manor
        Deltagare

          Om vattentempen dalar neråt så kanske termostaten har fastnat i öppet läge!!?

          #191025
          Building Micke
          Deltagare

            Är en legacy turbo- 92. När den står på tomgång kan de typ gå upp vid hälften nästan vid 8minus, men på en gång jag börjar köra så kyls bilen ner liksom. Sen har de börjat läcka nånstans vid expanionskärlet. Kan de var tempgivaren?

            #191031
            Sternborn
            Deltagare

              byt termostaten så borde problemet försvinna 🙂

              #191026
              Building Micke
              Deltagare

                Men varför trycker den ur sig vatten nu då? Har de å göra me termostaten? Blir de högre tryck då eller?

                #191032
                Sternborn
                Deltagare

                  nej termostaten orsakar bara att du inte får värme i bilen vid körning, att den trycker ut vatten låter oroväckande.. säker på att det bara inte är nåt läckage vid nån slanganslutning eller termostathuset?

                  #191027
                  Building Micke
                  Deltagare

                    Ja verkar komma där vid expationskärlet, upp på motorn liksom vid styrservo behållaren. Får nog kolla så de ej är nån slang som jävlas. Men du tror på termostaten? Inte vattenpump eller så då? Ska den blir för varm då?

                    Hur mycke skadar de motorn om man nu skule köra? Inte bra med kall motor, men hellre de än för vamr eller? Alla fall den blev ju kall när jag körde å den gick fett som fan.

                    #191033
                    Sternborn
                    Deltagare

                      Jag är ganska säker på att det är termostaten. jag jobbar som bilmek och på jobbet så har vi väll haft ett 20 tal bilar med samma symptom det senaste året och när vi bytt termostat så går värmen upp som den ska igen 🙂
                      som sagt motorn lär ju gå lite fetare eftersom motorn inte kommer upp i arbetstemp men du behöver inte oroa dig
                      hellre fet blandning än mager..
                      lycka till! 🙂

                      #191028
                      Building Micke
                      Deltagare

                        De som är de konstiga är att den börja läka vatten när den ej fick upp tempen? Slangen som går från termostaten in i kylaren är relativt mjuk och varm. Men de andra mot expansionskärlet är mycket hårdare.

                        #191029
                        Building Micke
                        Deltagare

                          Nån aning om de?

                        Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.