› SSC › Modellspecifikt › Legacy › Allmänt › Kylarproblem.
- Detta ämne har 10 svar, 1,436 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år sedan av
Building Micke.
-
FörfattareInlägg
-
11 januari, 2010 kl. 22:32 #22291
Building Micke
DeltagareMan blir så less. Idag när jag åkte hem så märkte jag att vattentempen dala neråt när jag körde. Inte varit med om de förut.
Har glykol i systemet, slangar känns varma, lika den vid termostaten.
Vad kan de vara? vattenpumpen eller termostaten som ej öppnar riktigt?
Bilen funka klockrent på morron till jobbet. Kan de bli så där av luftficka?
Nån fara å köra om man tar de lungt eftersom bilen ej bli så varm.
18 januari, 2010 kl. 03:39 #191030tendency
DeltagareInte för att det spelar så stor roll i detta fall kanske, men det kan ju vara bra att ange bil- & årsmodell. 🙂
Kolla med det här forumet, de kanske kan hjälpa: http://swesubaru.forum24.se/swesubaru-forum-1.html&sid=17eb8e374253e5f76afef2075746799e
18 januari, 2010 kl. 17:00 #191024Manor
DeltagareOm vattentempen dalar neråt så kanske termostaten har fastnat i öppet läge!!?
20 januari, 2010 kl. 18:05 #191025Building Micke
DeltagareÄr en legacy turbo- 92. När den står på tomgång kan de typ gå upp vid hälften nästan vid 8minus, men på en gång jag börjar köra så kyls bilen ner liksom. Sen har de börjat läcka nånstans vid expanionskärlet. Kan de var tempgivaren?
20 januari, 2010 kl. 19:31 #191031Sternborn
Deltagarebyt termostaten så borde problemet försvinna 🙂
20 januari, 2010 kl. 20:08 #191026Building Micke
DeltagareMen varför trycker den ur sig vatten nu då? Har de å göra me termostaten? Blir de högre tryck då eller?
20 januari, 2010 kl. 21:17 #191032Sternborn
Deltagarenej termostaten orsakar bara att du inte får värme i bilen vid körning, att den trycker ut vatten låter oroväckande.. säker på att det bara inte är nåt läckage vid nån slanganslutning eller termostathuset?
20 januari, 2010 kl. 21:35 #191027Building Micke
DeltagareJa verkar komma där vid expationskärlet, upp på motorn liksom vid styrservo behållaren. Får nog kolla så de ej är nån slang som jävlas. Men du tror på termostaten? Inte vattenpump eller så då? Ska den blir för varm då?
Hur mycke skadar de motorn om man nu skule köra? Inte bra med kall motor, men hellre de än för vamr eller? Alla fall den blev ju kall när jag körde å den gick fett som fan.
20 januari, 2010 kl. 21:51 #191033Sternborn
DeltagareJag är ganska säker på att det är termostaten. jag jobbar som bilmek och på jobbet så har vi väll haft ett 20 tal bilar med samma symptom det senaste året och när vi bytt termostat så går värmen upp som den ska igen 🙂
som sagt motorn lär ju gå lite fetare eftersom motorn inte kommer upp i arbetstemp men du behöver inte oroa dig
hellre fet blandning än mager..
lycka till! 🙂25 januari, 2010 kl. 19:30 #191028Building Micke
DeltagareDe som är de konstiga är att den börja läka vatten när den ej fick upp tempen? Slangen som går från termostaten in i kylaren är relativt mjuk och varm. Men de andra mot expansionskärlet är mycket hårdare.
14 februari, 2010 kl. 12:44 #191029Building Micke
DeltagareNån aning om de?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.