SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Kylarvätska, vilken ?

Visar 6 inlägg - 31 till 36 (av 36 totalt)
  • Författare
    adrenalin
    Deltagare

Om jag fattar rätt så är det GM’s Dex cool som är orange som alla skriver att är så illa, men om man kollar upp det så verkar alla som haft problem haft för lite kylarvätska i systemet..
      Jag vet inte riktigt hur jag ska göra nu 😛

Är nog inga konstigheter.. Vore konstigt om de skulle sälja en kylarvätska som inte går att använda 😉

Tribbe
      Deltagare

Jo men säljaren vet att jag har en Saab så jag vet inte riktigt hur han tänker, har många gånger fått säga att han ska slå i Subarus kataloger och inte i Saabs…

Eftersom att jag har dåliga erfarenheter av GM’s oljor så tänker jag lämna tillbaka den där kylarvätskan vet inte ens vad den kostade för jag har tydligen en egen order där 😛 Säger han varje gång jag är där.. så någon gång blir det väll en as stor nota att betala..

Men vet inte om jag ska fråga efter den där Midland Subaru LongLife eller om jag ska lämna tillbaka den och åka till mekonomen och köpa Peak glykolen.

adrenalin
        Deltagare

Jo men säljaren vet att jag har en Saab så jag vet inte riktigt hur han tänker, har många gånger fått säga att han ska slå i Subarus kataloger och inte i Saabs…

Eftersom att jag har dåliga erfarenheter av GM’s oljor så tänker jag lämna tillbaka den där kylarvätskan vet inte ens vad den kostade för jag har tydligen en egen order där 😛 Säger han varje gång jag är där.. så någon gång blir det väll en as stor nota att betala..

Men vet inte om jag ska fråga efter den där Midland Subaru LongLife eller om jag ska lämna tillbaka den och åka till mekonomen och köpa Peak glykolen.

Att den drog olja kan ha berott på att den inte riktigt var tät i kolvringarna, sedan kanske den andra oljan var tjockare vilket lindrade lite 😉
          Spelar nog ingen större roll om du kör Midlands eller Peak, är förmodligen mest priset.. Vet dock inte vilken som är billigast.

Tribbe
          Deltagare

Att den drog olja kan ha berott på att den inte riktigt var tät i kolvringarna, sedan kanske den andra oljan var tjockare vilket lindrade lite 😉
            Spelar nog ingen större roll om du kör Midlands eller Peak, är förmodligen mest priset.. Vet dock inte vilken som är billigast.

Jo den läckte det vet jag för jag körde wd40 metoden på den.

Men känns ändå inte bra 😛

Peak kylarvätskan har ju samma färg på förpackningen som castrol oljan jag kör till bilen så det känns ju tryggare d—0.o—b

adrenalin
            Deltagare

Jo den läckte det vet jag för jag körde wd40 metoden på den.

Men känns ändå inte bra 😛

Peak kylarvätskan har ju samma färg på förpackningen som castrol oljan jag kör till bilen så det känns ju tryggare d—0.o—b

Hahaha, det blir nog kanon d—0.o—b

Tribbe
              Deltagare

Var inga problem att lämmna tillbaka, De hade dock subuarus egna i hyllan mitt emot… Men den var ganska dyr så jag åkte till mekonomen och beställde en dunk peak.

Visar 6 inlägg - 31 till 36 (av 36 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.