› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Kylarvätska, vilken ?
- Detta ämne har 35 svar, 3,987 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 2 månader sedan av
Tribbe.
-
FörfattareInlägg
-
10 februari, 2014 kl. 17:53 #264503
adrenalin
DeltagareOm jag fattar rätt så är det GM’s Dex cool som är orange som alla skriver att är så illa, men om man kollar upp det så verkar alla som haft problem haft för lite kylarvätska i systemet..
Jag vet inte riktigt hur jag ska göra nu 😛Är nog inga konstigheter.. Vore konstigt om de skulle sälja en kylarvätska som inte går att använda 😉
10 februari, 2014 kl. 17:59 #264495Tribbe
DeltagareJo men säljaren vet att jag har en Saab så jag vet inte riktigt hur han tänker, har många gånger fått säga att han ska slå i Subarus kataloger och inte i Saabs…
Eftersom att jag har dåliga erfarenheter av GM’s oljor så tänker jag lämna tillbaka den där kylarvätskan vet inte ens vad den kostade för jag har tydligen en egen order där 😛 Säger han varje gång jag är där.. så någon gång blir det väll en as stor nota att betala..
Men vet inte om jag ska fråga efter den där Midland Subaru LongLife eller om jag ska lämna tillbaka den och åka till mekonomen och köpa Peak glykolen.
10 februari, 2014 kl. 18:05 #264504adrenalin
DeltagareJo men säljaren vet att jag har en Saab så jag vet inte riktigt hur han tänker, har många gånger fått säga att han ska slå i Subarus kataloger och inte i Saabs…
Eftersom att jag har dåliga erfarenheter av GM’s oljor så tänker jag lämna tillbaka den där kylarvätskan vet inte ens vad den kostade för jag har tydligen en egen order där 😛 Säger han varje gång jag är där.. så någon gång blir det väll en as stor nota att betala..
Men vet inte om jag ska fråga efter den där Midland Subaru LongLife eller om jag ska lämna tillbaka den och åka till mekonomen och köpa Peak glykolen.
Att den drog olja kan ha berott på att den inte riktigt var tät i kolvringarna, sedan kanske den andra oljan var tjockare vilket lindrade lite 😉
Spelar nog ingen större roll om du kör Midlands eller Peak, är förmodligen mest priset.. Vet dock inte vilken som är billigast.10 februari, 2014 kl. 18:08 #264496Tribbe
DeltagareAtt den drog olja kan ha berott på att den inte riktigt var tät i kolvringarna, sedan kanske den andra oljan var tjockare vilket lindrade lite 😉
Spelar nog ingen större roll om du kör Midlands eller Peak, är förmodligen mest priset.. Vet dock inte vilken som är billigast.Jo den läckte det vet jag för jag körde wd40 metoden på den.
Men känns ändå inte bra 😛
Peak kylarvätskan har ju samma färg på förpackningen som castrol oljan jag kör till bilen så det känns ju tryggare d—0.o—b
10 februari, 2014 kl. 18:10 #264505adrenalin
DeltagareJo den läckte det vet jag för jag körde wd40 metoden på den.
Men känns ändå inte bra 😛
Peak kylarvätskan har ju samma färg på förpackningen som castrol oljan jag kör till bilen så det känns ju tryggare d—0.o—b
Hahaha, det blir nog kanon d—0.o—b
11 februari, 2014 kl. 16:51 #264497Tribbe
DeltagareVar inga problem att lämmna tillbaka, De hade dock subuarus egna i hyllan mitt emot… Men den var ganska dyr så jag åkte till mekonomen och beställde en dunk peak.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.