SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Kylfläkt?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    BrOtTaRe
    Deltagare

Hejsan. har sedan min impreza kom ut från verkstad haft problem med att inte kylfläktarna startar. och såg idag att ena kabeln inte var i satt i någon annan kontakt. vart sitter dessa kontakter och någon som vet om det finns säkring till dessa??:confused:

Bilen är en impreza sti type-r 97 v5

Gyver
      Deltagare

Om jag förstår frågan rätt så gällande kontakterna är det ju en för varje fläkt som kopplas in på kabelhärvan som sträcker sig fram till den tvärgående balken mellan rambenen under kylaren? Men det låter som att det är dem du redan har hittat? Säkringen till fläkten sitter antingen i den lilla säkringshållaren till höger om ratten under panelen bakom en lucka eller i den svarta säkringshållaren i motorutrymmet bredvid spolarvätskebehållaren. Jag antar att den finns i kupen innanför luckan, fläktsäkringen alltså. /David

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

BrOtTaRe
        Deltagare

Om jag förstår frågan rätt så gällande kontakterna är det ju en för varje fläkt som kopplas in på kabelhärvan som sträcker sig fram till den tvärgående balken mellan rambenen under kylaren? Men det låter som att det är dem du redan har hittat? Säkringen till fläkten sitter antingen i den lilla säkringshållaren till höger om ratten under panelen bakom en lucka eller i den svarta säkringshållaren i motorutrymmet bredvid spolarvätskebehållaren. Jag antar att den finns i kupen innanför luckan, fläktsäkringen alltså. /David

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Undersökte saken idag och nu funkar den ena fläkten men den andra funkar ej men det e pga ej inkopplade kablar. men det skall åtgärdas:) tack för tipsen:)

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.