SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Kylning till Turbo

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2319
    Dol
    Deltagare

      Hej
      Har en wrx-01 hörde här om dagen att man kan bygga en slags
      luftburk (styrning av luften) från scoopet på huven till Turbon.Man tar bort värme skyddet till turbon och sätter ditt det gjorda tex röret rakt på turbon med friskluft Ska bli en Jävla skillnad i effekt
      och ork.Tänkte bygga det i helgen på något viss,någon som har prövat?

      Niklas

      #51123
      skytiskapilen
      Deltagare

        En dj-vla skillnad tror jag inte att det blir. Och om du tar bort värmeskölden kommer turbon att värma ICn ännu mer när du åker sakta eller står still. Men visst kan det inte skada om du kan leda ner mer luft mot turbon och samtidigt ha kvar värmeskölden. I orginalutförande delar ju faktiskt scoopet upp luften till ICn respektive turbon.

        /Andreas
        http://www.computerpannen.com/cwm/contrib/sarge/Tire_anim.gif
        – Original Gangster –

        #51125
        Dol
        Deltagare

          Låter bra det vore bra och få se en bild har du har
          löst det.

          Niklas

          #51124
          Kvarnis
          Deltagare

            Tror inte kylning av turbon är speciellt intresant…

            då det är vanligare att man skaffar en så kallad Turboag för att kapsla in värmen runt turbon..

            Högre värme=Högre flöde
            Samma prinncip som för grenrör etc

            Sedan så vill man iofs slippa få utt värmen i motorrummet och värma upp ev. tmic’n, insugs luft etc

          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.