› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › La grande BILSLÄP – någon som känner nån…?
- Detta ämne har 10 svar, 820 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 1 månad sedan av
Blocken.
-
FörfattareInlägg
-
15 oktober, 2005 kl. 08:29 #9027
Blocken
DeltagareDet är dags att börja planera för vinterns aktiviteter 🙂
Någon som har känningar på biltransportlastbil lik denna:
http://www.motortransport.se/bilder/lastbil/bil1.jpg…så hör av er i tråden!
Tack,
Blocken
15 oktober, 2005 kl. 09:14 #101621Grusdraparn
DeltagareSka d storhandlas?
/K
15 oktober, 2005 kl. 18:10 #101622convoy
DeltagareTjipp Mr BlaCC,
Jag kan ha en kontakt på denna sortens prytlar genom STCC-projjektet.
F-n, va fränt!!! Bara lasta kokarn med is’n däck direkt på lastbil för att sedan ta natt-tåget eller nått 😀
/byrådirektörn
19 december, 2005 kl. 06:22 #101623Jesper_J
Deltagarehejs
min lille bror sitter och kör biltransport.
han kör åt euroscan tror jag de heter. kör en stor tradare med helskåp. (inte så enkel som på bilden 😛 )jag ska snacka lite med honon och se vad han tror?
men undrar vad jag ska fråga?
mvh jeppe (KCK929)
19 december, 2005 kl. 06:22 #101624Jesper_J
Deltagarenu har jag pratat med min bror.
nä han kan inte låna tjänste transporten en vecka. när han e ledig så e det en annan kille som kör.
men en vecka? vad e det som e på gång?
det han sa e väl det. att man kan ju ringa deras kontor och se vad det skulle kosta å få bilarna upp körda på transporter. det e väl lite så att ju fler, ju billigare. den tralier han kör kan man ta ca. 6 bilar i, men de har ju flera andra transporter som tar upp til tio bilar.
och det lät väl kanske inte helt omöjligt att ssi kan få bra pris. men som sagt va. min bror vet inte priser. men jag ska få tele nr av honom till en kille man kan prata med som jobbar på deras kontor. för att se priser och möjligheter. men det hänger väl rätt mycke på hur många bilar det blir.
hör av dig om du vill ha tele nr.
mvh jesper
19 december, 2005 kl. 06:22 #101625Jesper_J
Deltagareööö 😮 okey?
/jeppe
19 december, 2005 kl. 06:22 #101626Jesper_J
Deltagareja jo det e väl så.
men det e bra att du har nått å fundera på när du sitter å pillar naveln.:Plasse kongo 😀 😀 😀
mvh jeppe
19 december, 2005 kl. 06:22 #101617Blocken
DeltagareMest för att ni medlemmar ska ”slippa” :+ köra era Kokare 150 mil enkel väg och få tummen ur och testa isåka lite längre norröver som är SÅÅÅ SKOOOJ! 😀
/AB
19 december, 2005 kl. 06:22 #101618Blocken
DeltagareKanon Jeppe! 🙂
Fråga om han kan låna tjänstetransporten en vecka för att knäcka extra! 😀
/AB
19 december, 2005 kl. 06:22 #101619Blocken
Deltagaremen en vecka? vad e det som e på gång?
SSI Icepractice Kokardriving! 😀 Grooover och jag fick idén när vi var i England i somras. Tänkte bjuda in 400.000 engelsmän till att köra på tex Rallypatriks is (oops, kanske skulle fråga Patrik först – Kvarnis, du lär bygga ut häbret ;)) i vinter. Men grejen är att inga engelsmän har vinterdäck och därför behöver transport från Gbg – Övik tur och retur, och sedan hyra rallyishjul till sina egna bilar… Låter väl som ett litet nätt projekt att rodda med på lediga stunder 🙂
/Blocken – rastlös
19 december, 2005 kl. 06:22 #101620Blocken
Deltagareööö 😮 okey?/jeppe
Har man inte fullt upp så skaffar man sig… :+
Lefty hade en bra idé med ett Lasse Kongo-liknande upplägg… 🙂
/Black
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.