› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Styling / Tillbehör / Bilvård › Lacka kjolarna
- Detta ämne har 9 svar, 1,109 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 8 månader sedan av -henke-.
-
FörfattareInlägg
-
29 april, 2004 kl. 23:26 #15197-henke-Deltagare
Tjena, jag tänkte att jag skulle lacka kjolarna i samma färg som bilen. Så jag lämnade in kjolarna och de bakre små delarna till en lackerare. Men nu när jag ringde till honom idag så sa han att det inte gick att lacka på sådan plast. Han sa att färgen inte skulle sitta fast någe vidare. Han förklarade, om jag skulle få ett stenskott och sen köra med högtrykstvätt så skulle antagligen färgen flagas upp.
Så nu är min fråga hur ska man göra för att få färgen att sittafast? Eller stämmer det han säger överhuvudtaget.Det är en GT -00 om det är någon skildnad på plasten på de olika årsmodellerna.
30 april, 2004 kl. 05:49 #156873SVARTENDeltagareInga problem att lacka detta, det enda dom kan säga att färgen kan sitta lite dåligt pga att plasten är lite fet. Dom skall använda plastprimer för att få färgen att fästa på plasten. Det kommer fungera jag lovar;)
/Christian
30 april, 2004 kl. 05:49 #156874MotinDeltagareDet där stämmer inte alls !
Om man är en seriös lackerare så kan man lacka plast… !
Men det är ett sjuherrans förarbete för att få det bra och för att lacken ska sitta så behöver man lägga på diverse produkter på plasten.Om jag fattat det rätt så slipas först plasten lite och sen lägger man på ett lager av något (kommer inte ihåg namnet) som gör att alla håligheter försvinner (efter mycket slipning) så att plasten blir slät o fin och att färgen fäster bättre. Mycket slipning med andra ord !
Så den lackeraren som du talat med orkar förmodligen inte göra jobbet för att det är för jobbigt för honom. Därför drar han till med en sån ”ursäkt”..
Lämna in grejorna till en seriös lackerare.. kan dock kosta lite mer men det blir säkerligen bra gjort.
Fick/får mina kjolar lackerade imorgon för 1500:-
Hoppas detta hjälpte !
30 april, 2004 kl. 05:50 #156875MotinDeltagarePrecis Svarten !
Så säg nu till den där lackeraren att börja ”slita” lite 🙂
30 april, 2004 kl. 06:06 #156876MotinDeltagareHenke .. sorry .. visst stämmer det att om man lackar som han tänkt göra så släpper lacken efter ett tags behandlande på vägen och i tvätt osv osv.. Men lägger man på primer så slipperm man det problemet
30 april, 2004 kl. 06:20 #156878Pontus_GTDeltagareInga problem alls att lacka…prata du med en annan lackerare så löser det sig. Var bor du? Om nu lacken skulle lossa så är det väl bara att lacka igen 😉 😉 😮
30 april, 2004 kl. 08:43 #156879-henke-DeltagareTack för svaren, men det va ju fan att han antagligen är för lat för att fixa ett bra jobb. Jag bor i Ålem Mitt mellan Oskarshamn och Kalmar.
4 maj, 2004 kl. 17:56 #156880-henke-DeltagareNär jag berättade att det fanns fler som hade lackat kjolaran så va det inge problem. Han sa även att man använder ”primer” till alla plaster som en typ av fäste innan man lackar.
Jag fick även hem dom idag och det lär bli kallas fint när jag får på dom.5 maj, 2004 kl. 05:39 #156877MotinDeltagareGött mos ! va fick du slanta för jobbet ?
21 maj, 2004 kl. 16:44 #156881-henke-DeltagareJag lackade hela bilen tidigare så jag fick allt på samma pris. Hellack kostar ju endel. Men det blev jäkligt gutt.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.