SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Lacka WRX Orginalfälgar?

Visar 10 inlägg - 16 till 25 (av 25 totalt)
  • Författare
    johan84a
    Deltagare

Haa, vitt får d bli. Då ska man bara ha tag på nån go pulverlackerare i närheten (Thn). Kollade telefonkatalogen, verkar som om Borås är närmsta stället. Ringde och kollade pris osv. 350:- per fälg för blästring och lack. Frågan är hur det står sig, läste en annan tråd där priset var 50:- per fälg alltså toookbilligt men där ingick väl knappast blästringen. Har ni nån bra att rekommendera, så shoot./K – med kraftig bilabstinens

tänkte bara fråga vilken firma i borås som du hörde med?? 350:-/fälg tyckte jag lät som en ganska bra pris..eller?

//Johan

Grusdraparn
      Deltagare

Haa, vitt får d bli. Då ska man bara ha tag på nån go pulverlackerare i närheten (Thn). Kollade telefonkatalogen, verkar som om Borås är närmsta stället. Ringde och kollade pris osv. 350:- per fälg för blästring och lack. Frågan är hur det står sig, läste en annan tråd där priset var 50:- per fälg alltså toookbilligt men där ingick väl knappast blästringen. Har ni nån bra att rekommendera, så shoot./K – med kraftig bilabstinens

tänkte bara fråga vilken firma i borås som du hörde med?? 350:-/fälg tyckte jag lät som en ganska bra pris..eller?//Johan

VS Pulverlack AB i Borås. Jo jag tyckte allt att det kändes som ett ok pris, varken fyndpris eller ocker.

/K

Grusdraparn
        Deltagare

Barrabing – barrabong!Såhär fint blir det med vitt:http://gallery.imprezadriver.com/albums/Stagedrive-IDCN-19-juni-2005/IMG_1577.sized.jpg(Snodde bilden från norska forumet, imprezadriver.com)/BlackMin STi

Se där ja, micke bra! Di e ju snäppet snyggare dihäringe STi-fälgera.

/K

johan84a
          Deltagare

ok tackar för informationen…kanske skulle ta å lacka vinterfälgarna vita då..:)

//Johan

Building Micke
            Deltagare

Tänkte kanske lacka mina vinterfälgar vita. När man lämnar in de på pulverlackning, kränger man av däcken först då och bara lämnar fälgarna??

Blocken
              Deltagare

Tänkte kanske lacka mina vinterfälgar vita. När man lämnar in de på pulverlackning, kränger man av däcken först då och bara lämnar fälgarna??

Japp!

Min STi

Building Micke
                Deltagare

jobbigt, men har läst i denna tråd att det kostar bara runt 350kr per fälg. men i vissa andra trådar har det stått att lackning av fälgar är betydligt dyrARE…

Grusdraparn
                  Deltagare

jobbigt, men har läst i denna tråd att det kostar bara runt 350kr per fälg. men i vissa andra trådar har det stått att lackning av fälgar är betydligt dyrARE…

Måste varit hos nån annan hanlARE, denna killen blästrar och lackerar två lager till det fatala priset 350 lussidorer, billigARE har jag inte hittat i närheten av Trollhättan. Joo förresten, hörde faktist av pryon att Samhall i thn gör jobbet för 300kr/fälg, dock tveksam om blästringen ingår där.

/K – obs, vräng av däcken först

Edit: Vanlig våtlackering blir oftast dyrare än pulverlackering, kanske är det du jämför med.

Building Micke
                    Deltagare

mm kanske det jag jämför med?:) Men pulverlacknig håller ju bättre så det skadar ju inte att det var billigare:)

Toxicator
                      Deltagare

Jag säger så här.. Guld ser för täskigt ut! Vit passa skit bra! Blir en fin kontrast till bilens svarta.

Gjorde faktiskt en liknande grej på min förra WRX. Sparade orginalfälgarna som satt på GT:n jag hade innan de, och krängde på vinterdäck.. och sedan målade ja dem vita. Och det passade väldans bra faktiskt.

Kör på vitt! 🙂

//Toxic

Visar 10 inlägg - 16 till 25 (av 25 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.