› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Lacka WRX Orginalfälgar?
- Detta ämne har 24 svar, 1,415 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 4 månader sedan av
Toxicator.
-
FörfattareInlägg
-
15 oktober, 2005 kl. 14:14 #73074
johan84a
DeltagareHaa, vitt får d bli. Då ska man bara ha tag på nån go pulverlackerare i närheten (Thn). Kollade telefonkatalogen, verkar som om Borås är närmsta stället. Ringde och kollade pris osv. 350:- per fälg för blästring och lack. Frågan är hur det står sig, läste en annan tråd där priset var 50:- per fälg alltså toookbilligt men där ingick väl knappast blästringen. Har ni nån bra att rekommendera, så shoot./K – med kraftig bilabstinens
tänkte bara fråga vilken firma i borås som du hörde med?? 350:-/fälg tyckte jag lät som en ganska bra pris..eller?
//Johan
15 oktober, 2005 kl. 14:41 #73064Grusdraparn
DeltagareHaa, vitt får d bli. Då ska man bara ha tag på nån go pulverlackerare i närheten (Thn). Kollade telefonkatalogen, verkar som om Borås är närmsta stället. Ringde och kollade pris osv. 350:- per fälg för blästring och lack. Frågan är hur det står sig, läste en annan tråd där priset var 50:- per fälg alltså toookbilligt men där ingick väl knappast blästringen. Har ni nån bra att rekommendera, så shoot./K – med kraftig bilabstinens
tänkte bara fråga vilken firma i borås som du hörde med?? 350:-/fälg tyckte jag lät som en ganska bra pris..eller?//Johan
VS Pulverlack AB i Borås. Jo jag tyckte allt att det kändes som ett ok pris, varken fyndpris eller ocker.
/K
15 oktober, 2005 kl. 14:44 #73065Grusdraparn
DeltagareBarrabing – barrabong!Såhär fint blir det med vitt:http://gallery.imprezadriver.com/albums/Stagedrive-IDCN-19-juni-2005/IMG_1577.sized.jpg(Snodde bilden från norska forumet, imprezadriver.com)/BlackMin STi
Se där ja, micke bra! Di e ju snäppet snyggare dihäringe STi-fälgera.
/K
16 oktober, 2005 kl. 11:33 #73075johan84a
Deltagareok tackar för informationen…kanske skulle ta å lacka vinterfälgarna vita då..:)
//Johan
30 oktober, 2005 kl. 19:45 #73071Building Micke
DeltagareTänkte kanske lacka mina vinterfälgar vita. När man lämnar in de på pulverlackning, kränger man av däcken först då och bara lämnar fälgarna??
30 oktober, 2005 kl. 19:46 #73058Blocken
DeltagareTänkte kanske lacka mina vinterfälgar vita. När man lämnar in de på pulverlackning, kränger man av däcken först då och bara lämnar fälgarna??
Japp!
30 oktober, 2005 kl. 20:17 #73072Building Micke
Deltagarejobbigt, men har läst i denna tråd att det kostar bara runt 350kr per fälg. men i vissa andra trådar har det stått att lackning av fälgar är betydligt dyrARE…
31 oktober, 2005 kl. 17:31 #73066Grusdraparn
Deltagarejobbigt, men har läst i denna tråd att det kostar bara runt 350kr per fälg. men i vissa andra trådar har det stått att lackning av fälgar är betydligt dyrARE…
Måste varit hos nån annan hanlARE, denna killen blästrar och lackerar två lager till det fatala priset 350 lussidorer, billigARE har jag inte hittat i närheten av Trollhättan. Joo förresten, hörde faktist av pryon att Samhall i thn gör jobbet för 300kr/fälg, dock tveksam om blästringen ingår där.
/K – obs, vräng av däcken först
Edit: Vanlig våtlackering blir oftast dyrare än pulverlackering, kanske är det du jämför med.
31 oktober, 2005 kl. 21:07 #73073Building Micke
Deltagaremm kanske det jag jämför med?:) Men pulverlacknig håller ju bättre så det skadar ju inte att det var billigare:)
2 november, 2005 kl. 08:31 #73076Toxicator
DeltagareJag säger så här.. Guld ser för täskigt ut! Vit passa skit bra! Blir en fin kontrast till bilens svarta.
Gjorde faktiskt en liknande grej på min förra WRX. Sparade orginalfälgarna som satt på GT:n jag hade innan de, och krängde på vinterdäck.. och sedan målade ja dem vita. Och det passade väldans bra faktiskt.
Kör på vitt! 🙂
//Toxic
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.