SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Läckage av kylvatten

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    anden__z
    Deltagare

Har strulat med min bil nu i 3 veckor , börjar bli lite irriterande.
      Det började med att jag fick kylaren sönderslagen av bråte från en annan bil som åkte in i vajerräcket alldeles innan vi möttes.
      Fick kylaren bytt o allt var frid o fröjd en vecka ungefär , när jag startade den så bara rann det ut kylarvätska o jag blev kvar i garaget.
      Det var enn stor reva(hål)på ungefär 10 cm från slangen som går från ovandelen på kylaren o in i motorn.
      Fixade en ersättningsslang på mekonomen . Var lite strulit med passformen men det funka.
      Nu en vecka senare så står jag där igen med ett kylläckage.
      Den här gången var det slangen som sitter ovanför den som pajade förra gången och som går till expansionskärlet alldeles vid locket.
      Kan det vara nått annant fel än dåliga kylslangar ? tycker det blir ett högt tryck i systemet , tempmätaren står still strax under mitten på skalan, den andra slangen som går bredvid är kall i jämförelse med den trasiga .
      Nån som har nån teori?
      Tackar på förhand Andreas.

ExOrdis
      Deltagare

Se till att lufta systemet ordentligt, kolla anslutningar osv, provtryck.
        Små läckor skapar lätt problematiska luftfickor och tempen skenar.
        Annars kan ju termostaten tjura och öppna lite för sent, alt någon toppackning tagit skada av den första incidenten.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.