SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Läckage av växellådsolja

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Simmme
    Deltagare

Hejsan!

Nu har jag bekymmer igen..
      Jag hade ner lådan för ett tag sedan efter ras. Två veckor efter att lådan var på plats upptäckte jag några droppar växellådsolja under bilen. Tyckte att det såg ut att komma från höger drivaxel så jag bytte bägge packboxarna fram, och det var en väldigt liten skada på den ena, på den sidan där det var blött.
      Det verkar dock inte ha slutat läcka, hade uppe den på lyften idag och torkade rent(igen) och det ser ut att komma uppifrån, men svänghjulet är helt torrt vad jag kan se.
      Kan det läcka från något annat än packboxen mellan motor och låda? Och om den läcker från den packboxen, borde inte kopplingen slira, speciellt om man laddar ca 1bar? Såg att på ena sidan kom det från där startmotorn sitter fast i växellådan, det satt en bult lös som håller fast startmotorn, men där ska det väl inte finnas någon växellådsolja ändå?

Tacksam för svar.
      /Simon

Simmme
      Deltagare

Nu har jag kollat lite på scoobynet och jag blir inte så mycket klokare av det.
        Om jag inte har missuppfattat totalt verkar det finnas nån typ av tätning/packbox som kan läcka där det krävs att man delar på själva lådan för att komma åt.

Är det nån som vet? Undviker gärna att ta ner lådan för skojs skull innan jag vet vad som mest troligt är felet.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.