› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Läckande dump+ ryckig gång vid kall motor?
- Detta ämne har 6 svar, 960 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 5 månader sedan av
Crippe.
-
FörfattareInlägg
-
11 juni, 2009 kl. 12:32 #4437
Crippe
DeltagareHej har redan plockat isär dumpen och försökt stäcka fjädern! men problemet kvarstår, tror det är vacum delen som läcker!
Dumpen är en forge öppen.ang gången så känns det som om den hostar till men bara när den är kall och väldigt sällan vid varm motor. kör den på 98.
det som är gjort med den är dawes laddar 1.1 walbro 255/ pump 4″ downpipe 3″ resten och 4″ slut burk det är vad som är sagt iaf.
sitter en liten dämpare straxt efter dpn som liknar den som sitter på hks systemen.avgaset ser lite hemma pill ut så jag ska låna ett orginal för det som sitter på nu är lite skallrigt! insatsen ligger löst.
och ställa ner laddet till 0.9 tills jag har ecuteckat den men jag vet ju inte vad som är gjort med den innan och den tidigare ägaren sa att den är orginal i styrboxen, men min går bättre än z´as gt combi och då har han 3″ från turbon och unichip? fast chipet har han plockat dän nu.finns lite idikationer på att den har varit lite värre förr.
ingen som vet om denna bilen har ägts av nån medlem här?
regnr olj 948
tacksam för all hjälp man kan få… aldrig ägt en subba förr!
11 juni, 2009 kl. 13:16 #65462NickeH
DeltagareMenar du att bilen rycker vid körning under 3000 varv dvs utan nåt direkt turbotryck eller är det vi fullt gaspådrag?
Man ska inte belasta turbon innan motorn är varm.
Grattis till bilen, en av de roligaste bilarna man kan hitta som fortfarande har nåt typ av bruksvärde i sig.
11 juni, 2009 kl. 15:02 #65463Crippe
Deltagarebåde och jag ger inte fullt ladd när han är kall. det har jag fått lära mig innan jag köpte bilen….Zetterlund stod med stekpannan och banka in det i skallen på mig:D
mest mella 2500 4000rpm vid normal belastning
Tack så mycket och ja roligaste jag nånsin kört, kommer aldrig köpa nåt annant än kokare med fyrkrafs skit kul på grus väg 😀 }(
11 juni, 2009 kl. 21:47 #65461Manor
DeltagareRyckig gång när den är kall är väl mer eller mindre standard på en GT. Själv varnar jag inte över 3000 varv när den är kall.
12 juni, 2009 kl. 10:48 #65464Crippe
Deltagare3000 rpm är väl gränsen på alla bilar med kall motor men ibland så sticker den ju iväg utav helvete på låga växlar så man hinner inte med ju …… okej då vet jag att det inte är nåt fel på den i alla fall….. tack för svaret 🙂
13 juni, 2009 kl. 10:02 #65465Crippe
DeltagareDå har man skruvat ner ladd trycket till 0,8.
gåt mycket renare och jämnare nu…… får bli em mappning innan det ställs upp igen.
16 juni, 2009 kl. 09:11 #65466Crippe
DeltagarePlockat isär dumpen igen och gjort ren den! nu läcker den inte!!! 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
