SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor läcker olja från ventilkåpspackning.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Fredrik_gt
    Deltagare

Har ett problem med min nybyggda motor. Det läcker lite olja från ventilkåpspackningen på vänster sida av motorn och jag kan inte få det tätt. Det kommer ut där övre kamaxeln går mellan topp och ventilkåpa.
      Har testat med annan ventilkåpa, 2 nya ventilkåpspackningar (trodde det var fel på den första), tätat med mekonomens bästa packningssilicon.

Någon som vet vad det kan vara? Gäller alltså en GT -00

lite less nu faktiskt. 🙁

lunkan
      Deltagare

Kan vara så att du inte fått det tätt mellan kamaxel o överfall, sitter ju en packbox där kolla så det inte är den som läcker. Jag anatr att du använt tätningsmassa (silicon) där det hänvisas till i verkstadshandboken annars så kan det ju vara det som spökar.

Lycka till i sökandet

Fredrik_gt
        Deltagare

Kan vara så att du inte fått det tätt mellan kamaxel o överfall, sitter ju en packbox där kolla så det inte är den som läcker. Jag anatr att du använt tätningsmassa (silicon) där det hänvisas till i verkstadshandboken annars så kan det ju vara det som spökar.Lycka till i sökandet

Det är tätt mellan kamaxel och överfall. Hur står det exakt i verkstadshandboken hur det ska användas packningssilicon?

Fredrik_gt
          Deltagare

vad har ni andra använt för packningssilicon?

lunkan
            Deltagare

Jag köpte av min lokala Subaru handlare och det var till Fiat och Alfa romeo!! Han sa att den funkade hur bra som helst då subaru inte hade en egen tub vilket jag tycker är konstigt.

Palm
              Deltagare

Lyftning, vad är det som man ska använda tätning på tub till? Har rivit isär min för byte av ventilkåpspackning och tyckte mig se spår av tätningsmedel runt ”halvmånarna” kan det stämma? Har ingen V-handbok men kan någon länka till en där man kan läsa går det bra med 🙂

Edit: Vad jag förstår av att läst runt lite på forum ska man lägga packning på tub runt hela kåpan innan ihopmontering, stämmer det?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.