Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 27 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

Har sökt lite och hittat några trådar där olika företag ges ros från en eller flera personer.

Hade dock för mig att någon här i klubben höll på att lära sig själv konsten med lackning eller varjefall kände någon som gjorde det. Jag funderar på att lacka kjolen på nyinköpta kombin och tänkte först kolla den egna gården innan man börjar hör med andra.

jraberg
      Deltagare

det var väl Öhlinsstefan det som var iväg på en lackkurs? har jag för mig..
        -JR

Niklas
        Deltagare

Bilen är silverfärgad, antar att det är silvermetallic. Den har fyra hjul varjefall, det vet jag. 😀

moken
          Deltagare

Med lacka kjolen, menar du då typ bakstötfångaren, eller sidokjolarna?

Niklas
            Deltagare

Det är sidkolarna på en Opel Astra kombi. Typ samma grej som på Subarun. Svarta plast orginal. Bak finns inga svarta detaljer, fram skall den svarta plastläppen döljas av en större läpp förhoppningsvis.

Niklas
              Deltagare

Letar lackare i Stockholm som kan lacka om en framspoiler som blivit påkörd och fått lackskador.

Någon som gjort det och vet vad det kan kosta?

syke
                Blockerad

Söderlack i jordbro.

http://www.soderlack.com

Skitduktiga!

Strat
                  Deltagare
                    MickeM
                    Deltagare

Jag lackade lite delar på min 74F-blå bil nyligen… med
                      vattenbaserad färg. Och det liknar mycket mer rätt nyans
                      på en annars lite urskind bil. De delar jag tidigare fått
                      lackat med konventionella färger (hos två olika lackerare)
                      så ger en mörkare nyans som inte passar mot en 5-6 år
                      gammal lack, men är däremot väldigt lik originallacken. 🙂

ExOrdis
                      Deltagare

Nej, han är nog bara ”lack” på dryga fyllon i jobbet. 😉

det var väl Öhlinsstefan det som var iväg på en lackkurs? har jag för mig..-JR

dlehtihet
                        Deltagare

Vet ej. Känns dock ”säkrare” om en fullfjädrad lackfirma tar sig an jobbet (än om owl-chipsaway fipplar med lackstift…). Undrar om det är svårare att få till en svart flakelack än t.ex blå med tanke på nyans, etc. Får återkomma med rapport om det.

M v h

Danne

Yo Mats,Jag önskade att det bara vore bucklor, då hade jag slängt mig på luren och ringt chips-away (eller vad de nu heter, buckelsnubbarna). Tyvärr är det lackskador (minimala, men ändå) så det blir att ordna det den ”hårda vägen” :)M v h Danne

Kan inte ”chips-away” även greja mindre lackskador…jag har bestämt för mig att jag har sett det!!?mvh Mats N

Niklas
                          Deltagare

Hehe, ditt gamla elände Mats. 😉

Manor
                            Deltagare

…Trevlig tös på TH dock, från Skåne. Kändes tryggt att räkna siffror i regnummer med en som uttalar det på samma sätt. TRHRHRHRHE…SSCCHHHUUU 😀

Det är vid de tillfällena som jag lägger på luren och försöker få tag på en svensk kundmottagare några minuter senare :D.

mvh Mats N

dlehtihet
                              Deltagare

Alien,

Jag ska själv in på Frittes billack på Lidingö nu på Torsdag nästa vecka. De har tidigare lackat grejer på min gamla GT med bra resultat. I veckan som var så var det ett #/”((#!! som slog upp dörren in min bakdörr. Det i kombination med att jag tidigare fått en mindre buckla på andra bakdörren av dörruppslag gör att jag nu fixar allting på en gång. Ska bli ”spännande” att se om de grejar att fixa till det utan nyansskillnader och synliga lackskarvar.

Det otroligt #//#(” korkade i sammanhanget var att båda gångerna var de skyldiga anställda på ett försäkringsbolag. Man tycker att folk borde vara extra försiktiga då, men nej, snarare mer blåsta verkar det som x(

Frittes ligger norr om stan (på Lidingö) och lackar en del Ferrari etc (eftersom de ligger granne med en Ferrariverkstad får man anta).

M v h

Daniel

Tack vare att hon kört in i min bil så måste jag:* åka till lackfirma för att få prisuppgifter.* skruva av spoilern för att kunna lämna in den på lack.* ta av gamla dekaler.* åka iväg med spoiler till lackfirman.* beställa nya dekaler.* hämta spoilern på lackfirman.* skruva fast spoilern på bilen igen.* klistra på nya dekaler på spoilern.Knappast en lista med uppgifter jag gärna gör med glädje och helt gratis.Priset jag fick på lackeringen utan rabatten jag fick strax över 2500kr. Ring själv och fråga.Dekaler kostar inklusive frakt ca 300kr.Det är ca 2mil till lackfirman * 3 vändor = 12mil = 150kr bensin.En summa som landar kring 3000kr. Skulle gissa att hennes självrisk är ungefär det samma. Men om hon använder försäkringen istället så kommer hennes premie öka med X kr/mån.Tycker inte 3000kr är för mycket, är det för mycket kan hon ge fan i att köra in i min bil.

dlehtihet
                                Deltagare

Yo Mats,

Jag önskade att det bara vore bucklor, då hade jag slängt mig på luren och ringt chips-away (eller vad de nu heter, buckelsnubbarna). Tyvärr är det lackskador (minimala, men ändå) så det blir att ordna det den ”hårda vägen” 🙂

M v h

Danne

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 27 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.