Visar 12 inlägg - 16 till 27 (av 27 totalt)
  • Författare
    Manor
    Deltagare

Yo Mats,Jag önskade att det bara vore bucklor, då hade jag slängt mig på luren och ringt chips-away (eller vad de nu heter, buckelsnubbarna). Tyvärr är det lackskador (minimala, men ändå) så det blir att ordna det den ”hårda vägen” :)M v h Danne

Kan inte ”chips-away” även greja mindre lackskador…jag har bestämt för mig att jag har sett det!!?

mvh Mats N

Manor
      Deltagare

Alien,Jag ska själv in på Frittes billack på Lidingö nu på Torsdag nästa vecka. De har tidigare lackat grejer på min gamla GT med bra resultat. I veckan som var så var det ett #/”((#!! som slog upp dörren in min bakdörr. Det i kombination med att jag tidigare fått en mindre buckla på andra bakdörren av dörruppslag gör att jag nu fixar allting på en gång. Ska bli ”spännande” att se om de grejar att fixa till det utan nyansskillnader och synliga lackskarvar.Det otroligt #//#(” korkade i sammanhanget var att båda gångerna var de skyldiga anställda på ett försäkringsbolag. Man tycker att folk borde vara extra försiktiga då, men nej, snarare mer blåsta verkar det som x( Frittes ligger norr om stan (på Lidingö) och lackar en del Ferrari etc (eftersom de ligger granne med en Ferrariverkstad får man anta).M v h Daniel

Yo Danne !

Om det är bucklor utan lackskada så kan du anlita en buckelkille istället, men jag antar att du även fått lackskador :-(. Fördelen med en buckelkille är att du slipper gruppla på nyansskillnader etc.

mvh Mats N

moken
        Deltagare

MatsN har rätt, jag lackar ibland…
          Fast har aldrig lackat nåt åt nån annan eftersom jag bara är lekman egentligen:)
          Men vad är det för lack?
          Solid eller metallic? Solid 2komp lack lägger sej nästan själv, metallicen är lite svettigare, stannar man lite på samma ställe med sprutan så får man nyansskillnad….
          Ska iofs snart lacka mina kjolar, ny vinge, dörrar, framskärm på ”svinsidan” eventuellt splitters och kanske fronten, och då blir det ju metallic, så då får man lite övning igen:)

Men som sagt… solid eller metallic?

Manor
          Deltagare

Tack vare att hon kört in i min bil så måste jag:* åka till lackfirma för att få prisuppgifter.* skruva av spoilern för att kunna lämna in den på lack.* ta av gamla dekaler.* åka iväg med spoiler till lackfirman.* beställa nya dekaler.* hämta spoilern på lackfirman.* skruva fast spoilern på bilen igen.* klistra på nya dekaler på spoilern.Knappast en lista med uppgifter jag gärna gör med glädje och helt gratis.Priset jag fick på lackeringen utan rabatten jag fick strax över 2500kr. Ring själv och fråga.Dekaler kostar inklusive frakt ca 300kr.Det är ca 2mil till lackfirman * 3 vändor = 12mil = 150kr bensin.En summa som landar kring 3000kr. Skulle gissa att hennes självrisk är ungefär det samma. Men om hon använder försäkringen istället så kommer hennes premie öka med X kr/mån.Tycker inte 3000kr är för mycket, är det för mycket kan hon ge fan i att köra in i min bil.

Say no more…I’ll rest my case 😉 Självklart ska du få betalt för de utlägg du har…samt även arbetskostnaderna. Det framgick inte i ditt första inlägg, så jag trodde att du skulle blåsa ”kärringen”.

mvh Mats N

Niklas
            Deltagare

Vaddå ”VAR”, man är väl det fortfarande.

Manor
              Deltagare

Körde på Stratens tips. Strax över 2000kr landade notan på. Nu skall jag bara kräva tanten på 3000kr eller så ringer jag IF och gråter i luren.

Alien, varför ska du lura tanten på 1000:-? Kostar det 2000:- så är det väl det som du ska kräva!!?

mvh Mats N – ”som inte vill luras”

Manor
                Deltagare

>Ska iofs snart lacka mina kjolar, ny vinge, dörrar, framskärm
                  >på ”svinsidan” eventuellt splitters och kanske fronten, och då
                  >blir det ju metallic, så då får man lite övning igen:)

Moken, du kanske skulle lägga ut en blänkare att du kan lacka lite mindre grejer åt andra i samband med att du lackar dina egna grejer…i samma blåa lack som du ska lacka med alltså.
                  Bara ett tips för att dra in en slant :).

mvh Mats N

Manor
                  Deltagare

>Vaddå ”VAR”, man är väl det fortfarande.

Jo, men jag tänkte mer på nyare Imprezaägare till beggade bilar ;).

mvh Mats N

Niklas
                    Deltagare

Körde på Stratens tips. Strax över 2000kr landade notan på. Nu skall jag bara kräva tanten på 3000kr eller så ringer jag IF och gråter i luren.

Niklas
                      Deltagare

Tack vare att hon kört in i min bil så måste jag:
                        * åka till lackfirma för att få prisuppgifter.
                        * skruva av spoilern för att kunna lämna in den på lack.
                        * ta av gamla dekaler.
                        * åka iväg med spoiler till lackfirman.
                        * beställa nya dekaler.
                        * hämta spoilern på lackfirman.
                        * skruva fast spoilern på bilen igen.
                        * klistra på nya dekaler på spoilern.
                        Knappast en lista med uppgifter jag gärna gör med glädje och helt gratis.

Priset jag fick på lackeringen utan rabatten jag fick strax över 2500kr. Ring själv och fråga.

Dekaler kostar inklusive frakt ca 300kr.

Det är ca 2mil till lackfirman * 3 vändor = 12mil = 150kr bensin.

En summa som landar kring 3000kr. Skulle gissa att hennes självrisk är ungefär det samma. Men om hon använder försäkringen istället så kommer hennes premie öka med X kr/mån.

Tycker inte 3000kr är för mycket, är det för mycket kan hon ge fan i att köra in i min bil.

Niklas
                        Deltagare

Bilen påkörd 25/9

Informerad om olyckan 25-26/9

Lämnade skadeanmälan till tanten 27/9

Hon hade hämtat den på sin bil 7/10

Ringer tanten och frågar om hon lämnat in anmälan 14/10

Ringer mitt försäkringsbolag 21/10 och inget har hänt

🙁

Nu visste inte jag att även jag var tvungen att rapportera till mitt försäkringsbolag så nu kommer det väl komma igång. De skickar en skadeanmälan till mig, jag kan använda Sollentuna Billackering eftersom jag varit i kontakt med dem. Skall även få pengar för dekalerna som måste ersättas, inte för att det är så stora slantar.

Stör mig bara på att kärringen inte rört ett finger. Antingen har hon glömt bort att skicka in anmälan eller så har hon slängt den och hoppas att jag skall glömma bort det hela. Oavsett vilket: x(

Trevlig tös på TH dock, från Skåne. Kändes tryggt att räkna siffror i regnummer med en som uttalar det på samma sätt. TRHRHRHRHE…SSCCHHHUUU 😀

Manor
                          Deltagare

Hej Alien !

Moken lackar väl själv har jag för mig.

Autotec (Västerås) håller på att bygga lackbox. Dit kommer nog jag lämna min ”nerlackning” (om Jerry svarar på mitt PM snart…hint hint Jerry ;)).

De flesta av oss Impreza-ägare var ju tidigare IT-muppar…men det skulle ju vara perfekt att hitta någon lackare som kunde fixa mindre prylar till ett bra pris.

mvh Mats N

Visar 12 inlägg - 16 till 27 (av 27 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.