- Detta ämne har 7 svar, 1,128 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 4 månader sedan av Finnish.
-
FörfattareInlägg
-
7 juni, 2007 kl. 14:38 #15797FinnishDeltagare
Har en liten undran kring om någon här har lackat om sin subba till något liknande i färgväg d.v.s nya färgen skiljer sig inte så mycket mot grundtonen kanske bara mer metallic eller blandat i pearl eller liknande.
Varför jag frågar är att jag nu är på gång att få bilen omlackerad och den är mörkblå i dagsläget (wrx -01) nu tänkte jag få lite mer “bling” i lacken fast med stil (om nu möjligt) så min tanke va att blanda i mer metallic eller pearl för att få lite mer gnister samt ett gäng klarlackslager extra, för bättre djup.
Någon som har ideer?
9 juni, 2007 kl. 13:40 #161528MariaimprezaGTDeltagarepearl?? kom en bmw 335 till jobbet för en vecka sen.. bilen var fortfarande vit, men skiftade i grönt/lila tack vare en jävla massa pearl.. skulle säkert funkar på din med?
Var förjävla snyggt! Den GT:n jag hade innan var viola pearl färgad, dvs porsches lila färg. Den var grymt fin i den färgen med!
Maria
Audi is teh ####!!
10 juni, 2007 kl. 20:05 #161526BVS-RobbanDeltagare“Tolle” på forumet har en GT med lite spökad lack. Bilen har helt omlackad utvändigt.
Org receptet på färgen är samma lika bortsett från att metalicen (som org är den lilla varianten) byttes mot den största samt att den pearl som finns i byttes ut till en annan så det blir mer liv i lacken !
Resultatet blev kanon !!!!11 juni, 2007 kl. 06:13 #161529FinnishDeltagare“Tolle” på forumet har en GT med lite spökad lack. Bilen har helt omlackad utvändigt.Org receptet på färgen är samma lika bortsett från att metalicen (som org är den lilla varianten) byttes mot den största samt att den pearl som finns i byttes ut till en annan så det blir mer liv i lacken !Resultatet blev kanon !!!!
Det finns inga bilder? Just precis detta jag är ute efter, lite små ändringar på pigmentering eller större metallicbitar i färgen borde göra susen!
11 juni, 2007 kl. 09:25 #161527BVS-RobbanDeltagareGår nog att lösa !
2 juli, 2007 kl. 15:57 #161531TolleDeltagareSka leta!
I´ll be back 🙂
2 juli, 2007 kl. 16:17 #161532TolleDeltagareJag vet att jag haft några klockrena bilder på hur lacken verkligen ser ut men hitta f*n inte dom! Trist.
Det är som Robban säger massa med metallic.. den slår lite i färgskalan blå till lila men diskret. Som pricken över Iet så
är det mycke klarlack oxåHär har du en hyfsad bild, men man ska se lacken i verkligheten för att se hur den beter sig och ser ut 🙂
Nu står ju bilen och samlar dam i Västerås pga växellådehaveri.
Om du frågar BVS-Robban lite snällt så kanske han kan knäppa några bra bilder åt dig men då måste han putsa upp den lite,
inget mig emot ifo 😛6 juli, 2007 kl. 05:53 #161530FinnishDeltagareJag vet att jag haft några klockrena bilder på hur lacken verkligen ser ut men hitta f*n inte dom! Trist.Det är som Robban säger massa med metallic.. den slår lite i färgskalan blå till lila men diskret. Som pricken över Iet så är det mycke klarlack oxåHär har du en hyfsad bild, men man ska se lacken i verkligheten för att se hur den beter sig och ser ut 🙂 Nu står ju bilen och samlar dam i Västerås pga växellådehaveri.Om du frågar BVS-Robban lite snällt så kanske han kan knäppa några bra bilder åt dig men då måste han putsa upp den lite, inget mig emot ifo 😛
Ahh såg mücket bra ut! Min bil har precis rullat ut från lackfirman och det blev lite förändringar mot orginal, jag ska försöka ta några bra bilder och lägga upp. Tog bort de främre reflexerna som sitter på respektive framflygel samt lackade sidoblinkers i vit pearl, det ser ut som en helt ny front med dessa små förändringar!
Blev en lite blåare nyans med mycket metallic/pearl i samt gröna pigment som blixtar till i solskenet och alla kanter på bilen har blivit airbrushed med en ljusare nyans av blått. Syns inget i skuggan men så fort solen träffar bilen så ändrar den skepnad totalt!
Blev mycket nöjd med resultatet 🙂 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.