SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor laddlufttempgivare?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Adam K
    Deltagare

Så, då har man uppfunnit en lång ord igen….
      Jag har tänkt peta in en tempgivare nånsstans, på toppen av plenumet eller på IC´n ovanför gasspjället.
      Om jag skruvar den i plenumet så blir det ju såklart risk för aluspån i plenumet, har någon gängat plenumtoppen, finns det gods nog att göra gånga i den? Och går det att få in någon ’tallrik’ under där man borrar som fångar upp skrotet?

Det är väl ingen som vet vad för givare som Apexi Power FC’n vill ha eller hur man ansluter givar’n till den?….

camino cielo
      Deltagare

Jag sag nagon hade dubbla laddlufttempgivare, en fore I/C och en efter, bara for att se hur mycket I/C kylde, turbon varmde upp insugsluften valdigt mycket. DEn efter var helt enkelt i silicongummiforbindelseslangen (hah!) mellan I/C och trottelspjallshuset.

Adam K
        Deltagare

silicongummiforbindelseslangen (hah!)

*LOL* Cali 1 Stockholm 0.

Jo jag har sett i olika trådar att folk petat in dem där.

.zip
          Deltagare

Klipper in lite info från LinkECU. Det bör vara samma för Apexi, men vilken sensor dom föredra borde du kunna surfa fram eller bara mejla till dom.

-On a naturally aspirated engine this normally means any position between the air filter and inlet manifold. However, on a turbocharged/supercharged engine the sensor must be placed AFTER the turbocharger and any intercooler.

On most applications (both naturally aspirated and turbocharged) the recommended mounting position is in the inlet pipe just before the throttle plate. The sensor may also be placed in a section of the inlet manifold that is subject to high airflow. However, in some applications the inlet manifold may get very hot and heat soak the sensor causing a reading that is not representative of the air entering the combustion chambers.

It is very important on a turbocharged/supercharged engine that the air temperature sensor can react fast enough to track the rapidly changing temperature. For this reason, an open element sensor is required. The recommended sensor is a Bosch 0 280 130 085.

On naturally aspirated engines this sensor may be substituted for a 0 280 130 039, which is cheaper and easier to fit.

//.zip

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.