SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Laddspärr på 2:an efter konstantvarv. Tek 3

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #3098
    specialized
    Deltagare

      Tjaba forumet !

      Märkte en grej förut när jag ute och gasade…

      Bilen är en GT MY99.

      Om jag växlar ned till 2:an och lägger mig på konstant varvtal i mer än 4-5 sekunder och sedan gasar fullt, så laddar den bara 7-8 PSI.
      Gasar jag däremot så varvtalet ökar sakta och därefter trycker fullt så laddar den som den ska . ( 15-16 psi på 2:an )

      Har för mig jag läst här någonstans om en sådan spärr som hade något med avgasskrav att göra ??!! Borde inte den försvinna vid Tek 3 i så fall? Eller är detta symptom på en strulande Lmm ??

      Bilen går för övrigt bra, bortsett från att den ibland ”tvekar lite ” mellan 3500-4000 vid fullgas. Det försvinner dock efter att ha tryckt fullt och varvat ur en växel.

      Modsen är följande :
      3-tums Dp. Org.kat. Magnatex slutburk.
      Tek-3 Mappad hos JRM
      Avsnorklad med 3-tums rör i innerskärm.
      Tiltad intercooler.
      Maxladd 18 PSI

      Någon som har några ide´er om det ska vara så här ?

      Tacksam för svar !

      Får passa på att utrycka min glädje som relativt nybliven Subba-ägare. Man blir ju stolt när man hänger av både Nissan 350 ´s Och M3 or…:) 🙂

      / Mattias

      #56604
      SecretAgentMan
      Deltagare

        …ett billigare sätt att komma undan är att låta bli och ligga länge på 2:an och föra oväsen inne i stan. 😉 …för det är väl det ni gör, och sedan när det skall gasas så finns bara grundtrycket där. *fniss*

        När det händer, släpp gasen och gå på igen så har ni fullt laddtryck.

        /J

        #56607
        specialized
        Deltagare

          Tack för snabba svar 🙂 Och det var inte inne i stan, det var faktiskt under några fullgasrepor 60-160 😉 I stan kör man lugnt så inte polizei blir nyfiken 🙂

          Då är det bara att gasa vidare då !

          / Mattias

          #56605
          Manor
          Deltagare

            Hej !

            Samma egenhet finns kvar även om man kör med Tek2 eller Tek3. För att komma ifrån detta så behövs nog en utbytes ECU (Link, Autronic, Motec etc.).

            mvh Mats N

            #56606
            Subaru Robban
            Deltagare

              jag har exakt samma strul med min… har gjort allt föt att hitta felet.. men ingen lycka

              / Robban Gävle

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.