SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor laddstyrnings fel?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    livio
    Deltagare

tjena!

allt började med att min luftmassemätare gick sönder i dec nu e den bytt och fortfarande felsymptom. Bilen gick inte att varva den gick som orent men nu funkar de mesta.

Mitt laddtryck är inte som det ska, med original grejer inkopplat så laddar den 0,65 hela vägen till varvstoppet. jag kör med dawes och har den inställd på 1,2bar, den går upp till 1,2 sen tappar den till ca 0,8. den går som skit alltså.

bilen baktänder vid motorbroms, inga fel koder har haft den inne på subaru och dom har kollat insprutningstider och dom stämde. den brukar även eftervarva. provade koppla bort slangen till wg klockan helt och den vill ladda hur mycket som helst(antar jag då den ladda upp till 1.3). Min laddtrycksspär är borttagen med supership. jag vill tro att de är turbon som är trasig, men nåt säger även att de är säkert någe annat. Och självklart finns de inga laddläkage.

Bilen har större avgassystem med grenrör anars är den original.

Nån som har koll på vad de kan vara för fel?

Mvh Livio

livio
      Deltagare

ingen som kan hjälpa lite?subaru hade inte en aning om vad det va.Det dom tror är turbo ras,men det tror inte jag.

Mvh Livio

specialized
        Deltagare

Mitt laddtryck är inte som det ska, med original grejer inkopplat så laddar den 0,65 hela vägen till varvstoppet. jag kör med dawes och har den inställd på 1,2bar, den går upp till 1,2 sen tappar den till ca 0,8.Min laddtrycksspär är borttagen med supership. Mvh Livio

Att den laddar 0,65 med orginal laddtrycksstyrning kan ju vara ett tecken på att den går i nödprogrammet, fastän ni tydligen inte fick några felkoder, alltså att den tillåts ladda max 0,7 för att något är fel med motorstyrningen.

Skulle det vara så, är det inte alls bra för motorn att åka med 1,2 😉

Detta är i så fall kraftigt skadligt för motorn eftersom den anpassar
          Bränsle/tändning mm för MAX O,7 bar.

Vidare..gör en söking på `superchip` med sökfunktionen här, så får du se vad du hittar 🙂
          Montera bort superchipet och åk och kolla felkoder igen..det är en bra början 🙂

Mvh.Mattias – Nu med VF35:a 🙂 http://www.garaget.org/?car=18857
          ———————————-
          Efternamnen på mina flickvänner är Jpeg,mpeg och Avi 😉

livio
          Deltagare

Mitt laddtryck är inte som det ska, med original grejer inkopplat så laddar den 0,65 hela vägen till varvstoppet. jag kör med dawes och har den inställd på 1,2bar, den går upp till 1,2 sen tappar den till ca 0,8.Min laddtrycksspär är borttagen med supership. Mvh Livio

Att den laddar 0,65 med orginal laddtrycksstyrning kan ju vara ett tecken på att den går i nödprogrammet, fastän ni tydligen inte fick några felkoder, alltså att den tillåts ladda max 0,7 för att något är fel med motorstyrningen.Skulle det vara så, är det inte alls bra för motorn att åka med 1,2 ;)Detta är i så fall kraftigt skadligt för motorn eftersom den anpassarBränsle/tändning mm för MAX O,7 bar. Vidare..gör en söking på `superchip` med sökfunktionen här, så får du se vad du hittar :)Montera bort superchipet och åk och kolla felkoder igen..det är en bra början :)Mvh.Mattias – Nu med VF35:a 🙂 http://www.garaget.org/?car=18857———————————-Efternamnen på mina flickvänner är Jpeg,mpeg och Avi 😉

Självklart åker jag inte på 1.2 nu när de inte fungerar som de ska! Superchipet kan inte ha något att gör med varför motorn beteer sig som den gör då den bara tar bort laddtrykspärren. Superchip ska bort men inte nu och jag vet hur de fungerar. Förmodligen går den i nödprogram eftersom den baktänder vid motorbroms. Dock en sak som var lite konstigt var stiften då dom såg bra ut kanske tillomed att den går åt för lite bränsle än för mycket. Nån som vet var man kan få tag på verkstadsok? Sen ska väll turbon inte orka hålla 1.2 men DE HR DEN GJORT! så om de ä min mätare som visar fel eller at turbon orkar de vet jag inte men nu är de nånting som är fel iallafall.

Mvh
            Livio

livio
            Deltagare

ingen som kan ge lite tips på vad min verkstad ska titta efter.då dom inte har kvar nån subaru kunnig där!!

specialized
              Deltagare

ingen som kan ge lite tips på vad min verkstad ska titta efter.då dom inte har kvar nån subaru kunnig där!!

Har inte Subaru-verkstan någon Subaru-kunnig ?? Låter skumt ..

Mvh.Mattias – Nu med VF35:a 🙂 http://www.garaget.org/?car=18857
                ———————————-
                Efternamnen på mina flickvänner är Jpeg,mpeg och Avi 😉

livio
                Deltagare

va där senast idag och han som kunde dom bilarna har slutat!
                  men dom skulle ringa han och kolla om han hadde tid nån dag,men har väntat för länge för att få felet lokaliserat,därför vill jag att någon kunnig här skulle kunna ge lite tipps e ni snälla 🙂

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.