SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Laddtryck 0.6 imprez gt. Varför??

Visar 3 inlägg - 16 till 18 (av 18 totalt)
  • Författare
    Fricke.w
    Deltagare

en fråga, om nu bilen kan ladda på över 1,2 bar med wastgate slangen ur dragen så borde väll inte lmm strula ?
      för annars har jag kommit på hur jag ska ta mig hem varje gång den där lilla rackaren går sönder 😉

Nu var ju hans lmm ny, men klart du kan få en trasig lmm att ladda på, om du drar waste gate slangen, finns ju inge som kan bromsa laddet då, uttan turbon laddar de den orkar med, utan att dina givare vill de 😉 så inget man brukar rekomendera, då bilen inte har någon kontrol över ladd då.

kleinis
      Deltagare

Nu var ju hans lmm ny, men klart du kan få en trasig lmm att ladda på, om du drar waste gate slangen, finns ju inge som kan bromsa laddet då, uttan turbon laddar de den orkar med, utan att dina givare vill de 😉 så inget man brukar rekomendera, då bilen inte har någon kontrol över ladd då.

Borde det inte bli fulecut ändå ? eftersom att när lmm är trasig så kommer man ju bara upp i ca 0.5 bar då har ju inte wastgatekolckan börjat öppna väll.
        vi får ta det där en annan gång

kleinis
        Deltagare

vart bor du i vårt avlånga land förresten ?

kan de vara så att förra ägaren har skruvar ner laddet för att den ska gå lite billigare ?

Visar 3 inlägg - 16 till 18 (av 18 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.