SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Laddtryck problem!

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare
    zoookey
    Deltagare

Tja!
      Jag har en impreza sti ppp type uk! 2002 när jag köpte bilen så satt Manuel boostcontroller har kört med den väldigt länge.laddar runt 1,1 bar. Har skaffat lite andra grejor och tänkte mappa om bilen och jag testade att koppla in original bc då plötsligt få jag inte upp laddtryck endast 0,6 bar 2ans växel , 3ans växel kommer det till 1,0 bar men runt 65000 varv, har testat polarens bc från en 05a men samma sak där med! Nån som har nån ide vad är det som händer?
      Modifikationer
      3″ downpipe utan cat
      2,5″ catbak
      Hks panelfilter låda som sitter i framskärmar är bortplockad
      Öppen dump
      Walbro 255
      Smiddmotor uppborrad.

Ända jag kan tänka mig är att byta till 3 port boostcontroller .

Patrick P931
      Deltagare

Vem mappar?

Vad står IAM på? Låter som nödläge? Annars låter det som laddtrycksläckage, har du kvar orginaldumpen? Dit med den. Öppen dump har inget på bilar med maf att göra i alla fall.

🙂

zoookey
        Deltagare

Vem mappar?

Vad står IAM på? Låter som nödläge? Annars låter det som laddtrycksläckage, har du kvar orginaldumpen? Dit med den. Öppen dump har inget på bilar med maf att göra i alla fall.

🙂

Kör e tuning
          Xtreme race tuning
          Original dump finns kvar!
          Kan skicka logarna till dig om du vill se!

Javiisst
          Deltagare

alla slangar sitter med bunt band och inget läckage?

Kvarnis
            Deltagare

Du saknar med stor sanolikhet restriktorn i slangen, hade du läckage skulle trycket rusa.

Har du bytt solenoiden från 2 till 3port?
              I så fall har du svaret där

zoookey
              Deltagare

Du saknar med stor sanolikhet restriktorn i slangen, hade du läckage skulle trycket rusa.

Har du bytt solenoiden från 2 till 3port?
                I så fall har du svaret där

Restriktor saknades lånade från en polare nu funkar Laddet fint tack för hjälpen

Patrick P931
                Deltagare

Bra och skönt att ni hittade felet! Utan restriktorn blir det verkligen inget ladd. 🙂

zoookey
                  Deltagare

Bra och skönt att ni hittade felet! Utan restriktorn blir det verkligen inget ladd. 🙂

haha ja precis skönt iaf

zoookey
                    Deltagare

nån som vet om man kan få tag på en sån från biltema elle mekonomen elle nått?
                      åkte till subaru och de hittade inte ens den delen.de skulle ringa mig senare

Patrick P931
                      Deltagare

Man får köpa hela slangen komplett med t-kors och restriktor i slangen från Subaru. Rätt dyr i Sverige, mer human att beställa från utlandet om jag minns rätt (jag fick köpa en då jag bytte till VF).

zoookey
                        Deltagare

Man får köpa hela slangen komplett med t-kors och restriktor i slangen från Subaru. Rätt dyr i Sverige, mer human att beställa från utlandet om jag minns rätt (jag fick köpa en då jag bytte till VF).

Okok tack för svaret ska leta runt lite. Vad kostar en sån i Sverige då?

Javiisst
                          Deltagare

Vad ska man ens söka på för att hitta den delen?

kleinis
                            Deltagare

bästa är utan slangen 😉

Nikke McRae
                              Deltagare

Googlade lite och det borde vara denna 14447AA030 eller 14447AA090 denna som du ska ha. Kolla dessa med Subaru eller köp dem på nätet, typ Ebay.

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.