› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Laddtryck problem!
- Detta ämne har 13 svar, 1,435 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 12 månader sedan av
Nikke McRae.
-
FörfattareInlägg
-
20 augusti, 2014 kl. 09:26 #32768
zoookey
DeltagareTja!
Jag har en impreza sti ppp type uk! 2002 när jag köpte bilen så satt Manuel boostcontroller har kört med den väldigt länge.laddar runt 1,1 bar. Har skaffat lite andra grejor och tänkte mappa om bilen och jag testade att koppla in original bc då plötsligt få jag inte upp laddtryck endast 0,6 bar 2ans växel , 3ans växel kommer det till 1,0 bar men runt 65000 varv, har testat polarens bc från en 05a men samma sak där med! Nån som har nån ide vad är det som händer?
Modifikationer
3″ downpipe utan cat
2,5″ catbak
Hks panelfilter låda som sitter i framskärmar är bortplockad
Öppen dump
Walbro 255
Smiddmotor uppborrad.Ända jag kan tänka mig är att byta till 3 port boostcontroller .
20 augusti, 2014 kl. 10:50 #271843Patrick P931
DeltagareVem mappar?
Vad står IAM på? Låter som nödläge? Annars låter det som laddtrycksläckage, har du kvar orginaldumpen? Dit med den. Öppen dump har inget på bilar med maf att göra i alla fall.
🙂
20 augusti, 2014 kl. 10:58 #271847zoookey
DeltagareVem mappar?
Vad står IAM på? Låter som nödläge? Annars låter det som laddtrycksläckage, har du kvar orginaldumpen? Dit med den. Öppen dump har inget på bilar med maf att göra i alla fall.
🙂
Kör e tuning
Xtreme race tuning
Original dump finns kvar!
Kan skicka logarna till dig om du vill se!20 augusti, 2014 kl. 11:26 #271852Javiisst
Deltagarealla slangar sitter med bunt band och inget läckage?
20 augusti, 2014 kl. 12:34 #271841Kvarnis
DeltagareDu saknar med stor sanolikhet restriktorn i slangen, hade du läckage skulle trycket rusa.
Har du bytt solenoiden från 2 till 3port?
I så fall har du svaret där20 augusti, 2014 kl. 14:33 #271848zoookey
DeltagareDu saknar med stor sanolikhet restriktorn i slangen, hade du läckage skulle trycket rusa.
Har du bytt solenoiden från 2 till 3port?
I så fall har du svaret därRestriktor saknades lånade från en polare nu funkar Laddet fint tack för hjälpen
20 augusti, 2014 kl. 14:55 #271844Patrick P931
DeltagareBra och skönt att ni hittade felet! Utan restriktorn blir det verkligen inget ladd. 🙂
20 augusti, 2014 kl. 16:03 #271849zoookey
DeltagareBra och skönt att ni hittade felet! Utan restriktorn blir det verkligen inget ladd. 🙂
haha ja precis skönt iaf
20 augusti, 2014 kl. 16:04 #271850zoookey
Deltagarenån som vet om man kan få tag på en sån från biltema elle mekonomen elle nått?
åkte till subaru och de hittade inte ens den delen.de skulle ringa mig senare20 augusti, 2014 kl. 17:42 #271845Patrick P931
DeltagareMan får köpa hela slangen komplett med t-kors och restriktor i slangen från Subaru. Rätt dyr i Sverige, mer human att beställa från utlandet om jag minns rätt (jag fick köpa en då jag bytte till VF).
20 augusti, 2014 kl. 18:54 #271851zoookey
DeltagareMan får köpa hela slangen komplett med t-kors och restriktor i slangen från Subaru. Rätt dyr i Sverige, mer human att beställa från utlandet om jag minns rätt (jag fick köpa en då jag bytte till VF).
Okok tack för svaret ska leta runt lite. Vad kostar en sån i Sverige då?
20 augusti, 2014 kl. 18:55 #271853Javiisst
DeltagareVad ska man ens söka på för att hitta den delen?
21 augusti, 2014 kl. 05:54 #271846kleinis
Deltagarebästa är utan slangen 😉
21 augusti, 2014 kl. 07:27 #271842Nikke McRae
DeltagareGooglade lite och det borde vara denna 14447AA030 eller 14447AA090 denna som du ska ha. Kolla dessa med Subaru eller köp dem på nätet, typ Ebay.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.