- Detta ämne har 7 svar, 1,436 deltagare, och uppdaterades senast för 4 år, 5 månader sedan av Sandström.
-
FörfattareInlägg
-
5 juni, 2020 kl. 15:07 #36247ZenonDeltagare
Hade tänkt besikta bilen nu, fixat bromsarna bak, bytt skivor, belägg, bytt trasig halvljus lampa , och precis då börjar motor lampan lysa.
Felkod i topic.
Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Low.
Stod i felkodsläsaren att den är permanent och inte pendlande, dock stängs motorlampan av och på titt som tätt, ibland funkar turbon och ibland inte, ibland funkar den halv dant känns de som och ibland bra.Sensor verkar ju billig, antar bara att byta? är väl lätt gjort själv hoppas jag.
https://www.bildelaronline24.se/subaru/outback-bl-bp/30719/15020/map-sensorTrodde först de var intercooler slangen som spruckit igen, då det var liknande felsymptom då, men rev dän den och granskade noga, fan knappt 1 år gammal så hade blivit paff.
Fler som haft samma problem?
5 juni, 2020 kl. 16:38 #289381SandströmKeymasterHade tänkt besikta bilen nu, fixat bromsarna bak, bytt skivor, belägg, bytt trasig halvljus lampa , och precis då börjar motor lampan lysa.
Felkod i topic.
Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Low.
Stod i felkodsläsaren att den är permanent och inte pendlande, dock stängs motorlampan av och på titt som tätt, ibland funkar turbon och ibland inte, ibland funkar den halv dant känns de som och ibland bra.Sensor verkar ju billig, antar bara att byta? är väl lätt gjort själv hoppas jag.
https://www.bildelaronline24.se/subaru/outback-bl-bp/30719/15020/map-sensorTrodde först de var intercooler slangen som spruckit igen, då det var liknande felsymptom då, men rev dän den och granskade noga, fan knappt 1 år gammal så hade blivit paff.
Fler som haft samma problem?
Ganska viktig sensor, Håller koll på en hel del, jag skulle inte ha snållat på den, så jag hade nog gått till subaru och köper en som du vet är rätt kalibrerad. Må kosta lite men vad är det mot värdet på motorn? =)
7 juni, 2020 kl. 13:13 #289378ZenonDeltagarehttps://photos.app.goo.gl/rHQx5Rfi2WhtDKH18
Rev dän sensorn idag, inte konstigt den inte fungerar som den skall, gjort rent nu, visste dock inte riktigt hur känsliga grejerna var, körde med trasa och skruvmejsel, samma i hålet.
Jävla skit med diesel och korta körningar, slarvar med bränsle tillsattsen, körde ett tag förut, bytte egr förra sommaren också pega all jävla sot och gegga, skulle ju egentligen behövt riva allt och fått rent. Men ett jävla jobb.
Törs man blåsa med tryckluft kompressor i hålet? lr hälla ner någon vätska?
Blir att köpa ny sensor om den inte fungerar nu.7 juni, 2020 kl. 13:23 #289382SandströmKeymasterOj, jävlar anama!
8 juni, 2020 kl. 07:26 #289379ZenonDeltagareIgår gick bilen kanon efter rengörning, turbon konstant fungerande, piggare än normalt.
Idag dog den igen och lampan pendlar, så får bli ny!
Frågan är vad man skall köpa för märke, ngk känns ju bekant, dom gör väl stift:
https://www.bildelaronline24.se/oen/22627aa430?price_range[]=asc8 juni, 2020 kl. 08:54 #289383SandströmKeymasterIgår gick bilen kanon efter rengörning, turbon konstant fungerande, piggare än normalt.
Idag dog den igen och lampan pendlar, så får bli ny!
Frågan är vad man skall köpa för märke, ngk känns ju bekant, dom gör väl stift:
https://www.bildelaronline24.se/oen/22627aa430?price_range[]=ascSom jag skrev tidigare, så hade jag gått till subaru.
Kostar säkert nästan samma som en “kvalitets” sensor.d—0.o—b
8 juni, 2020 kl. 14:44 #289380ZenonDeltagareSom jag skrev tidigare, så hade jag gått till subaru.
Kostar säkert nästan samma som en “kvalitets” sensor.d—0.o—b
Dom kör ju vanliga märker bara att dom skriver “Subaru” på förpackningar, ofta kan man läsa märket på produkten, brukar fråga också om dom vet tillverkare, sen köpa online!
8 juni, 2020 kl. 15:05 #289384SandströmKeymasterDom kör ju vanliga märker bara att dom skriver “Subaru” på förpackningar, ofta kan man läsa märket på produkten, brukar fråga också om dom vet tillverkare, sen köpa online!
jaja, såklart, men det kan vara att subaru får en annan barch för att dom ska just vara kalibrerade rätt, du får ju göra som du vill så att säga, men då den är en rätt viktig sensor så behöver man ju inte snåla och köpa autodocs biligaste sensor och sen undrar man varför dom den går sönder när blocket nyper för att det går för varmt. =). Är det en av dom dieslarna som sen har en motor där blocket kan ge upp vilken dag som helst, så kanske man är lite extra noga? =):D
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.