› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Laddtryck vid mappning av STI
- Detta ämne har 13 svar, 1,063 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 4 månader sedan av
SecretAgentMan.
-
FörfattareInlägg
-
19 april, 2006 kl. 06:18 #3284
pannan
DeltagareHar ställt samma fråga på Engelska forumet men frågar här med.
Bilen är nu bortlämnad och kommer att mappas senare i veckan. Min fråga är, vad för laddtryck skall jag köra på bilen för att det skall vara ”safe”?
Vissa med Ecutek ligger runt 1.45 och peakar lite uppåt verkar det som. Själv hade vi tänkt ställa laddtrycket på ca 1.5 bar på alla växlar konstant dvs inget peak över 1.5 bar.
Vad anser de som kan något om detta? Med tanke på Ecutekens höga laddtryck borde det inte vara några problem. Har för mig att Manuels bil mappades rätt hårt vid första Ecuteken och den har ju fungerat bra.
19 april, 2006 kl. 11:45 #57615pannan
DeltagareKom igen nu, någon måste ju ha något att säga. Eller är det för att man inte vänt sig till Trollspeed eller JRM det vart så tyst?
19 april, 2006 kl. 12:49 #57616pannan
DeltagareNu har jag fått svar. 1.5 bar blir inga problem.
Mvh
J19 april, 2006 kl. 13:00 #57612Wiklundh
DeltagareDet høgsta jag har sett med original inværtes på en Newage STI ær 1.6bar eller om det till och med var 1.7bar(dock ej med original turbo).
19 april, 2006 kl. 14:19 #57614Manor
DeltagareKom igen nu, någon måste ju ha något att säga. Eller är det för att man inte vänt sig till Trollspeed eller JRM det vart så tyst?
Pannan, var har du lämnat in din bil?
mvh Mats N
19 april, 2006 kl. 14:25 #57610SecretAgentMan
Det är något jag absolut skulle förvänta mig att firman jag valt kunde svara på.
Det är ju kanske inte så att de mappar subarus stup i ett, men de i sin tur lär ha kanaler att gräva i../J
19 april, 2006 kl. 14:28 #57617pannan
Det är något jag absolut skulle förvänta mig att firman jag valt kunde svara på.Det är ju kanske inte så att de mappar subarus stup i ett, men de i sin tur lär ha kanaler att gräva i../J
Självklart kan de gräva i kanaler. Men jag lovade själv att ta reda på det då jag vill ha en bil som är brukssäker. Ville ha en jämförelse mellan de som kör Ecutekade bilar då jag vill ligga på ungefär samma ladd.
Misstror dem ej då det gäller att mappa bilar bra.
19 april, 2006 kl. 15:40 #57620rallymarkus
Deltagarevars ska du mappa då?
är själv rätt sugen på autronic, har ju faktiskt beställt sådant en gång men då vart de en massa strul med leveransen så de vart inget..
skönt då man slipper lmm mätaren..
19 april, 2006 kl. 18:54 #57618pannan
Deltagarevars ska du mappa då? är själv rätt sugen på autronic, har ju faktiskt beställt sådant en gång men då vart de en massa strul med leveransen så de vart inget..skönt då man slipper lmm mätaren..
Blir SMR som får bygga allt på bilen.
Yep kan lugnt säga att det är skönt att slippa LMM:en.
20 april, 2006 kl. 13:08 #57621rallymarkus
DeltagareHmm jag var också i kontakt med dom då jag tänkte mappa min kärra.. ska bli kul o höra resultatet 🙂
synd bara man inte är i sthlm så mycket nuförtiden..;(
man missar ju många roliga bilar…
20 april, 2006 kl. 13:13 #57622STIred
Deltagarepeakar du runt 1.6 vid 3-3500rpm och går neråt sen mot 1.45-1.5 vid 7000rpm blir inga problem.
Ska gå hålla runt 1.7 till runt 7000rpm med originalbottendel fast då får det bli nån annan turbo än original och fortfarande hålla
20 april, 2006 kl. 21:07 #57619pannan
Deltagarepeakar du runt 1.6 vid 3-3500rpm och går neråt sen mot 1.45-1.5 vid 7000rpm blir inga problem.Ska gå hålla runt 1.7 till runt 7000rpm med originalbottendel fast då får det bli nån annan turbo än original och fortfarande hålla
Kommer ligga runt 1.5 bar får räcka 🙂 Så länge jag blåser förbi Addes Ecutekade STI är jag mer än nöjd 😉 om inte blir det värre doningar….
21 april, 2006 kl. 13:04 #57613simo
DeltagareKommer ligga runt 1.5 bar får räcka 🙂 Så länge jag blåser förbi Addes Ecutekade STI är jag mer än nöjd 😉 om inte blir det värre doningar….
Lr kanske byta mappare, för de är alltid mapparens fel..lr hur Jerry 😉 😀
/U
21 april, 2006 kl. 13:06 #57611SecretAgentMan
DeltagareKommer ligga runt 1.5 bar får räcka 🙂 Så länge jag blåser förbi Addes Ecutekade STI är jag mer än nöjd 😉 om inte blir det värre doningar….
Lr kanske byta mappare, för de är alltid mapparens fel..lr hur Jerry 😉 :D/U
…ja vad fan, försökte ju ställa din mappning så det blev rätt, räknade fel på några hundradelar.. 😀
/J
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.