Visar 8 inlägg - 31 till 38 (av 38 totalt)
  • Författare
    MarreX
    Deltagare

Har nu provat ny LMM vilket resulterade i att bilen gick ännu sämre, bilen stryps efter ca 3000 rpm. Bytte tillbaka till gamla och ryckte slangen till WG. Bilen flyger då upp i ladd närmare ca 1,5 bar när man gasar på.

Så fyll på med tankar och ideer nu, vad tror ni?
      Inget märke på LMM, men skulle vara utbytes till samma originalnr.

Vad kan va fel??

Igge
      Deltagare

tryckgivaren till ECUn

Vad sägs om att testa det rimliga?

Christian S
        Deltagare

precis, förstår inte varför han bytte lmm för den mäter ju inte något tryck utan bara hur mycket luft som passerar samt vad luften har för temperatur.

MarreX
          Deltagare

För att det står på de flesta ställen att LMM ofta är orsaken till dåligt laddtryck på Imprezas? Samt att det föreslagits även i denna tråd!

Igge
            Deltagare

För att det står på de flesta ställen att LMM ofta är orsaken till dåligt laddtryck på Imprezas? Samt att det föreslagits även i denna tråd!

Var väl du som pratade om lmm först?

Ja lmm kan leda till dåligt ladd. Men ditt huvudsakliga problem är ju att ECUn verkar tro att den har rätt ladd, vilket pekar på mapsensorn. Precis som vi sagt.

MarreX
              Deltagare

Konstiga är att när jag kollar mapsensor till WRX 2005 så ser den inte lika ut som den som sitter i min bil..
                På min står det 22627AA310, de jag hittar slutar på A170
                Min LMM heter också A310, så A170 funkar förmodligen inte så bra då..
                Eller spelar det ingen roll?

Christian S
                Deltagare

om man kollar här http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g11/type_7/intake_and_supply_system_turbocharger/intake_manifold/illustration_5/ så ska den heta 310 på en 05 , 170 är tom 04 men det står även 310 som alternativ.

MarreX
                  Deltagare

Tack!

Visar 8 inlägg - 31 till 38 (av 38 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.