Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #27796
    hedberg____
    Deltagare

      hej tänkte på en grej igår när ja åkte bil. laddtrycket går upp till 0.9 sen sjuker de fort till 0.6 läcker det i dumpen eller har nån nån annan förklaring?

      #238944
      Timzzon
      Deltagare

        vad har du för avgassystem?

        #238948
        hedberg____
        Deltagare

          vad har du för avgassystem?

          helt orginal kan kanske vara en fusk lagning på grenröret..
          men det verkar tätt

          #238947
          Fladric
          Deltagare

            Okej, min betedde sig liknande när jag hade originalsystemet, skulle tro att det är så tätt så den inte orkar hålla trycket uppe 🙂

            #238949
            hedberg____
            Deltagare

              Okej, min betedde sig liknande när jag hade originalsystemet, skulle tro att det är så tätt så den inte orkar hålla trycket uppe 🙂

              okej ja får väl svar på det här i vår när ja ska på med impreza turbo och 3″DP och katt sen 2.5 efter katten:P

              #238945
              Timzzon
              Deltagare

                Det beror nog på att laddtrycksstyrningen är gammal och sliten som gör att den inte hänger med 🙂 min gjorde så när jag hade bytt till grövre avgassystem. Jag satte dit en dawns-device (stavning?) och satte den på 1 bar och då höll den sig där som den skulle 🙂 Du kommer behöva en sån (om du inte redan har en) när du byter till den andra systemet.

                Övrig info 😉
                ECUn laddar 0.7 och wastegate klockan 0.4 🙂 Jag har provat o åka på 0.4, de va ingen höjdare 😉

                #238951
                Antonol
                Deltagare

                  GT-agg (td04L), chip och förbikopplad solenoid. Skjuter upp i 1,4-1,5 och landar på 1,1. Laddar dessutom redan vid 1500 varv! Såpass att kopplingen som bara var halvtrött med mitt välanvända IHI VF11 inte har en suck längre.. 😡

                  #238946
                  Timzzon
                  Deltagare

                    GT-agg (td04L), chip och förbikopplad solenoid. Skjuter upp i 1,4-1,5 och landar på 1,1. Laddar dessutom redan vid 1500 varv! Såpass att kopplingen som bara var halvtrött med mitt välanvända IHI VF11 inte har en suck längre.. 😡

                    Vad har du för chip? Laddtrycksstyrning?

                    #238950
                    hedberg____
                    Deltagare

                      jag ska köpa sen sån där dawe-device och chip det ja har kvar att köpa… men svårt att hitta chip.

                    Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.