hej tänkte på en grej igår när ja åkte bil. laddtrycket går upp till 0.9 sen sjuker de fort till 0.6 läcker det i dumpen eller har nån nån annan förklaring?
Det beror nog på att laddtrycksstyrningen är gammal och sliten som gör att den inte hänger med 🙂 min gjorde så när jag hade bytt till grövre avgassystem. Jag satte dit en dawns-device (stavning?) och satte den på 1 bar och då höll den sig där som den skulle 🙂 Du kommer behöva en sån (om du inte redan har en) när du byter till den andra systemet.
Övrig info 😉
ECUn laddar 0.7 och wastegate klockan 0.4 🙂 Jag har provat o åka på 0.4, de va ingen höjdare 😉
GT-agg (td04L), chip och förbikopplad solenoid. Skjuter upp i 1,4-1,5 och landar på 1,1. Laddar dessutom redan vid 1500 varv! Såpass att kopplingen som bara var halvtrött med mitt välanvända IHI VF11 inte har en suck längre.. 😡
GT-agg (td04L), chip och förbikopplad solenoid. Skjuter upp i 1,4-1,5 och landar på 1,1. Laddar dessutom redan vid 1500 varv! Såpass att kopplingen som bara var halvtrött med mitt välanvända IHI VF11 inte har en suck längre.. 😡