Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    hedberg____
    Deltagare

hej tänkte på en grej igår när ja åkte bil. laddtrycket går upp till 0.9 sen sjuker de fort till 0.6 läcker det i dumpen eller har nån nån annan förklaring?

Timzzon
      Deltagare

vad har du för avgassystem?

hedberg____
        Deltagare

vad har du för avgassystem?

helt orginal kan kanske vara en fusk lagning på grenröret..
          men det verkar tätt

Fladric
          Deltagare

Okej, min betedde sig liknande när jag hade originalsystemet, skulle tro att det är så tätt så den inte orkar hålla trycket uppe 🙂

hedberg____
            Deltagare

Okej, min betedde sig liknande när jag hade originalsystemet, skulle tro att det är så tätt så den inte orkar hålla trycket uppe 🙂

okej ja får väl svar på det här i vår när ja ska på med impreza turbo och 3″DP och katt sen 2.5 efter katten:P

Timzzon
              Deltagare

Det beror nog på att laddtrycksstyrningen är gammal och sliten som gör att den inte hänger med 🙂 min gjorde så när jag hade bytt till grövre avgassystem. Jag satte dit en dawns-device (stavning?) och satte den på 1 bar och då höll den sig där som den skulle 🙂 Du kommer behöva en sån (om du inte redan har en) när du byter till den andra systemet.

Övrig info 😉
                ECUn laddar 0.7 och wastegate klockan 0.4 🙂 Jag har provat o åka på 0.4, de va ingen höjdare 😉

Antonol
                Deltagare

GT-agg (td04L), chip och förbikopplad solenoid. Skjuter upp i 1,4-1,5 och landar på 1,1. Laddar dessutom redan vid 1500 varv! Såpass att kopplingen som bara var halvtrött med mitt välanvända IHI VF11 inte har en suck längre.. 😡

Timzzon
                  Deltagare

GT-agg (td04L), chip och förbikopplad solenoid. Skjuter upp i 1,4-1,5 och landar på 1,1. Laddar dessutom redan vid 1500 varv! Såpass att kopplingen som bara var halvtrött med mitt välanvända IHI VF11 inte har en suck längre.. 😡

Vad har du för chip? Laddtrycksstyrning?

hedberg____
                    Deltagare

jag ska köpa sen sån där dawe-device och chip det ja har kvar att köpa… men svårt att hitta chip.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.