SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Laddtryck(mätare)?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Pernu
    Deltagare

Tjena!

Detta har säkert frågats hundra ggr men kan inte hitta nåt när jag söker, suger antagligen på sökfunktionen…
      Men min fråga till att börja med är vad laddar en GT orginal? Jag har nu även avgas hela vägen och tyvärr ett chip som ska tas bort, hur mycket borde jag ligga på i ladd då?

Jag frågar för jag har nämligen införskaffat en laddtrycksmätare från autometer som visar att jag laddar 0,4bar vilket jag tycker verkar väldigt, väldigt lite! Är det nån som har nån ide vad problemet kan vara, jag tror inte att problemet ligger i motorn för den går som en klocka och sparkar rätt bra i ryggen så jag tror mer på bristfällig installation av mätaren. Hur har ni med laddtryckmätare kopplat eran slang?

Många frågor blev det, hoppas nån god själ kan förbarma sig över min dumhet och göra mig lite klokare!

Tack på förhand!

Mvh/ Pernu

lunkan
      Deltagare

Orginal på GT´n är 0,9bar

.zip
        Deltagare

Bättre att förklara hur du har installerat din mätare i stället för att vi ska rabbla upp ett långt stycke text. Garanterar att du får svar på din fråga snabbare så.

//.zip

andersson88
          Deltagare

Var ska man koppla den genomskinliga slangen ?
            mätaren är digital.

gärna bild.

Mvh Johan

jontegt-08
            Deltagare

Antar att den är ”mekanisk” eftersom du snackar om en genomskinlig slang.

Och den ska kopplas till insuget. Antingen sätter du den med ett t-kors på vakumslangen som går till w-klockan eller så använder du den lediga platsen som sitter på insuget. sitter en svart liten strop som du enkelt bara tar bort. Sen är der bara montera dit din egna slang som du hade 🙂

hittade en bild också så du ser hur man borde göra.

http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_30/04450000-04459999/640×480/4450525.jpg?0

andersson88
              Deltagare

tack för hjälpen!

den genomskinliga slangen går till en dosa som skickar signal till ”Mätarvisaren” Mekanisk eller digitalmätare?

Måste vara fel på mätaren då den inte rör sig alls. går upp till 1.8 bar vid start och sen går ner och ligger och darrar bara.

Mvh Johan

challe
                Deltagare

…den genomskinliga slangen går till en dosa som skickar signal till ”Mätarvisaren” Mekanisk eller digitalmätare?

Då är det en elektronisk mätare du har…
                  Det låter som den är kass, på tomgång ligger laddet på minus sidan men när du sedan kör så ska mätaren börja röra på sig, gör den inte det så är den kass

storfiskarn
                  Deltagare

min gjorde lika när jag koppla den FEL,den bara låg och darra!

alrik
                    Deltagare

Kanske kan skriva hur du kopplade rätt så att det löser sig för trådskaparen?

/Mikael

storfiskarn
                      Deltagare

Kanske kan skriva hur du kopplade rätt så att det löser sig för trådskaparen?/Mikael

Därför jag inte vill att han missförstår vad jag säger och kopplar fel och sen får jag skylla! den är nog inte trasig utan bara felkopplad! det kan oxå vara bra att veta eller?x(

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.