› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Laddtrycks problem
- Detta ämne har 13 svar, 1,178 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 11 månader sedan av
NickeH.
-
FörfattareInlägg
-
18 augusti, 2007 kl. 14:06 #3865
kackan
DeltagareHej fick för ett tag sen problem med bilen då den dog när man gav den gas.. visade sig vara sås pumpen. Men nu när jag bytt den och slängt på orginalsystem inför bes. så är det något problem med laddtrycket, kan inte ladda mer än 0,5 gasar jag mer så bara smäller det till och bilen rycker. Någon som har något förslag ..
x(MVH Marcus
18 augusti, 2007 kl. 14:57 #61949Manor
DeltagareJag gissar som vanligt på Luftmassemätaren, någon som chansar på något annat?
18 augusti, 2007 kl. 15:19 #61954anden__z
DeltagareNej , jag håller med , klassiskt fall . Köp ny eller leta begagnad , ja skulle ha köpt en ny.
22 augusti, 2007 kl. 13:56 #61957kackan
DeltagareBorde den inte gå dåligt även på tomgång och när jag gasar den ”sakta” då oxå ? går ju klockrent då.
22 augusti, 2007 kl. 17:46 #61950Manor
DeltagareBorde den inte gå dåligt även på tomgång och när jag gasar den ”sakta” då oxå ? går ju klockrent då.
Nej, det finns alla möjliga och omöjliga symptom som dyker upp när LMM:en börjar ge upp. Verkstaden kan i de flesta fall få en felsignal (ibland från ”historiken”) via Select Monitorn. Det är väl det smidigaste sättet att kolla vad som står på…
22 augusti, 2007 kl. 18:13 #61953FeA
DeltagareJag skulle kolla tändkablarna och stiften först.
Har vart med om 2 bilar som har haft exakt samma problem, så fort laddtrycket kon över 0,5bar så blöddra och ryckte bilen.
På min var det en tändkabel, på den andra var det stiften som va dålig.
22 augusti, 2007 kl. 19:19 #61956volvosnubbe
Deltagarepå min va stiften döda dock börja min blöddra o misstända.
Stiftet på 3:ans cyl va rätt kasst likaså 4:an.24 augusti, 2007 kl. 08:20 #61958kackan
DeltagareKan det bero något på avgassystemet ? har letat alla möjliga fel nu utan att hitta på något. sitter ju 3″ hela vägen annars.
24 augusti, 2007 kl. 14:48 #61951Manor
DeltagareKan det bero något på avgassystemet ? har letat alla möjliga fel nu utan att hitta på något. sitter ju 3″ hela vägen annars.
Du har alltså kollat:
– tändkablar
– tändstift
– LMMDå har jag nog inget mer förslag…annat än att det kanske är bränsle relaterat…
24 augusti, 2007 kl. 15:17 #61955specialized
Har du inte kollat LMM så har du inte ens börjat kollat.
Vid den typ av problem du har så kollar man enligt Manor`s lista ovan, fast med LMM som # 1 😉Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
———————————-
SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉24 augusti, 2007 kl. 17:21 #61959kackan
DeltagareJo har kollat det … börjar tappa tålamodet snart x(
ja det skulle ju vara om den pumpen jag fått är kass oxå då men det tvekar jag på..24 augusti, 2007 kl. 20:59 #61952Manor
DeltagareJo har kollat det … börjar tappa tålamodet snart x( ja det skulle ju vara om den pumpen jag fått är kass oxå då men det tvekar jag på..
Fick inte verkstaden fram någon felkod på Select Monitorn…eller hur har du kollat att det inte är LMM:en?
Har du varit på en verkstad?
27 september, 2007 kl. 19:04 #61960kackan
DeltagareNu har det blivit ännu sämre då bilen inte startar alls .. har lånat en anna lmm igen och provat med men det är lika iaf. Och bensin får den. Nån som varit med om något liknande får felkod motortemp givare. Men det fick jag förut oxå men då startade den
28 september, 2007 kl. 14:55 #61961NickeH
DeltagareKanske självklara grejer men kolla ingsug att inte filtret är tätt så att turbon får luft. Farsans turbodiesel laddade inte det avhjälptes med nytt luftfilter.
En kompis fick inget turbotryck i sin supra. Där hade bitar av ljuddämpningen nästan blockerat hela avgassystemet.
En turbomotor måste få in luft och kunna trycka ut den :-), ibland är dom svåraste felen för enkla.
/N
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.