› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Laddtrycksmätare Autometer (ännu en gång…)
- Detta ämne har 4 svar, 2,122 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 11 månader sedan av
Patrikwa.
-
FörfattareInlägg
-
2 december, 2010 kl. 01:34 #24675
Patrikwa
DeltagareVet att detta har tagits upp typ 1 miljon gånger redan, men då jag är helt värdelös på meckande så är det lika bra att fråga.
Jag har alltså köpt mig en Autometer Pro-Comp Ultralite Laddtrycksmätare från http://www.creatix.se, i instruktionerna står att man ska koppla in ett T-kors på en vacuumslang (står ej vilken) och på creatix hemsida för en annan autometer laddtrycksmätare (SPORT-COMP) står följande varningstext:
”Laddtrycksmätaren skall kopplas in på insuget till motorn, alltså mellan gasspjället och topplocket, inte mellan turbon och gasspjället!”Av sökningar här på forumet så verkar den generella metoden vara att koppla in slangen direkt på en nippel som ska finnas på blocket nånstans (tydligen ekvivalent med att mäta på vacuumslangen).
Vad bör man göra egentligen?? Om jag ska använda mig av t-korset så måste jag väl kapa slangen också?
Dessutom ska jag in med en dawes device från 3barracing, den ska väl också in på en sådan slang om jag fattat det rätt, hur funkar det om dom ska på samma slang?Tips mer än välkomna =)
3 december, 2010 kl. 16:46 #214504matte555
Deltagare3 december, 2010 kl. 17:29 #214506Patrikwa
DeltagareMen satan vilken bild, tack! Det finns ju inte en chans i världen att jag missar vart den ska nu haha 😀 Noterade dock tjockleken på din slang jämfört med min, min är som ett snöre i jämförelse, ska ut å testa med adaptern som följde med, kanske passar över nippeln med lite flyt =)
Angående dawes device så har jag sökt runt och som vanligt så funkar inte en enda länk i trådarna då de är utdaterade, så inga bilder finns kvar =/
Vore perfekt om någon hade en liknande bild som ovan fast med slangen som gäller inringad.3 december, 2010 kl. 20:32 #214505matte555
Deltagareblanda inte ihop slangen med plusen till generatorn nu dvs det svarta höljet med ett rött lock. det är den genomskinliga slangen bakom som leder till insuget 🙂 lycka till 😀
Dawes devicen är det ingen panik med att montera om inte laddet skenar som det kan göra med grövre avgas och höga växlar. Jag åker med 3″ helsystem utan problem med orginal laddtrycksstyrning.
4 december, 2010 kl. 17:19 #214507Patrikwa
DeltagareTackar! =)
Nej då, det var den genomskinliga slangen jag syftade på men min är mycket smalare än sådär.Dawes device vill jag nog montera ASAP också, är bytt avgassystem och det verkar som turbon skenar, får väl svart på vitt när mätaren är monterad dock =)
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

