› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Laddtrycksmätare Install
- Detta ämne har 23 svar, 5,867 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 11 månader sedan av
Snofi.
-
FörfattareInlägg
-
13 juni, 2009 kl. 14:39 #4439
Snofi
DeltagareHejsan
Är inne på att sätt in en Laddtrycksmätare i subban men det enda jag inte har hittat är nipplen som jag ska koppla in slangen på. Jag har sökt på forumet men inte hittat nån bild. Så om någon snäll person skulle kunna ta en bild på hur det ser ut på en Subaru Impreza GT-00 så skulle jag bli evigt tacksam.
/Snofi
13 juni, 2009 kl. 14:46 #65477SecretAgentMan
DeltagareÖppna huven, mitt på motorn har du insuget mellan topparna – du har den svarta klumpen tändkablarna går in i – kika på insuget något framör denna, något till vänster..
Där har du ett gäng vaakumslangar som är anslutna, och standard-o-pillat så finns det en nippel som är försluten med en gummituta.
Kör på, gört, etc.
/J
13 juni, 2009 kl. 15:09 #65485Snofi
Deltagaredå blir det denna som på bilden om jag uppfattat rätt?
Måste fråga när jag skriver, Hur är det med voltmätare och oljetryck? hur funkar det när man ska installera dom?
Och sen var kan man hitta hållare för laddtrycksmätare? vill ha i a-stolpen eller kanske på hanskafackat i mitten.
/Snofi
13 juni, 2009 kl. 16:31 #65478SecretAgentMan
DeltagareJa, det är den…de andra frågorna har du svar på allihop om du bara orkar söka lite här, allt har avhandlats, säkert en miljon gånger. 😉
/J
13 juni, 2009 kl. 21:53 #65480Mumin
Deltagareolje tryck monterade jag under generaton, där orginal oljetryck sensor sitter. drog ett broms rör ut där ifrån och smackade dig oljetrycks klumpen 😛
annars kan du ta en anna plugg som sitter under ICn. lite bökigare men funkar. jag satte min olje temp där och olje tryck under generaton.
volt vette fan.. 😛
13 juni, 2009 kl. 21:54 #65486Snofi
DeltagareHar sökt nu och inte direkt hittat några bra svar hur oljetempen ska kopplas in. Har läst att man ska koppla in den antingen i bottenpluggen eller på nått annat ställe. Vilket är det bästa och smidigaste ? finns det bilder från nån montering som någon kan lägga upp eller länka till skulle jag bli tacksam.
/Snofi
14 juni, 2009 kl. 18:27 #65487Snofi
DeltagareHar någon har någon erfarenhet av realcars Prosport-M 52mm Nån som haft problem med dom? Kommer det behövas en annan koppling när jag ska sätta dit oljetempen? isf är det detta art nr: (M18x1,5 – 1/8 PT): 11024AA111
Sry att jag e noob men man måste lära sig =)
/Snofi
14 juni, 2009 kl. 19:45 #65479kamikaze
DeltagareAddaptern funkar till den pluggen som finns på blocket men passar inte i oljetråget, de flesta givare passar i hålet och skulle det va en annan storlek på den givare som du köper så är det ingen svår sak för närmsta mek verkstad att gänga om.
För att vara på den säkra sidan så kan du väl fråga säljaren vilken storlek det är på givaren.
14 juni, 2009 kl. 20:23 #65488Snofi
DeltagareAddaptern funkar till den pluggen som finns på blocket men passar inte i oljetråget, de flesta givare passar i hålet och skulle det va en annan storlek på den givare som du köper så är det ingen svår sak för närmsta mek verkstad att gänga om.För att vara på den säkra sidan så kan du väl fråga säljaren vilken storlek det är på givaren.
Okaj, men jag ska sätta givaren i blocket va för att få det mest korrekta värdet för tempen va?
Ingen som vet hur realcars mätare är ?
/Snofi
15 juni, 2009 kl. 11:00 #65489Snofi
DeltagareSka jag ha mekanisk på både oljetemp och ladd eller elektrisk på båda ? och den pluggen man kan köpa emd hål i är konisk gänga i så det ska bara att vara till att plugga i enligt furstenhoff.
/Snofi
15 juni, 2009 kl. 15:50 #65490Snofi
DeltagareSka jag ha mekanisk på både oljetemp och ladd eller elektrisk på båda ? och den pluggen man kan köpa emd hål i är konisk gänga i så det ska bara att vara till att plugga i enligt furstenhoff./Snofi
Är väll inte så hett att ha mekanisk på oljemätarna, kul om man får läckage inne i kupén..
Okaj men var sitter den jävla oljepluggen låg under bilen nu och tittade efter men utan att hitta den. Jag hittade den som var rakt under motorn men det e inte den man ska koppla in tempen i va?
/Snofi
15 juni, 2009 kl. 17:05 #65491Snofi
Deltagare.
15 juni, 2009 kl. 18:48 #65492Snofi
DeltagareDet är en givare till växellådan du har fotat, en elektronisk sådan 😉 Dock vet jag inte vad den gör…Min oljetemps mätargivare sitter i oljepluggen på sumpen…
Sumpen för en tard som mig ?
15 juni, 2009 kl. 19:04 #65493Snofi
Deltagaredet jag har ringat in då?
Tack för hjälpen du är en ängel!!!!
16 juni, 2009 kl. 05:25 #65494Snofi
DeltagareJa det är oljepluggen du har ringat in, eftersom jag inte har monterat mätarna själv så vet jag inte exakt hur det ligger till men jag misstänker att det är en special oljeplugg med uttag för temp.Ang din fråga på garaget.org så vet jag inte om värdena blir fel när man tar tempen i oljesumpen, oljetempen sjunker en hel del när man kör utan plastkåpan under motorn iaf, eftersom sumpen kyls mera då. Jag kan tänka mig att dom värdena inte överensstämmer med den riktiga oljetempen.
Okaj tackar för alla dina svar. ska fortsätta leta efter den andra pluggen idag den ska sitta under turbon.
/Snofi
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.