SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Laddtrycksproblem GT MY00

Visar 13 inlägg - 16 till 28 (av 28 totalt)
  • Författare
    important
    Deltagare

Läste inte hela ts första inlägg, men nu har jag det.
      Det måste vara något som är inställt I din map, som du saäer att den går I failsafe och spärrar från att ladda mer. Ring JRM och fråga om dom brukar lägga in något sånt eller om det ens går.

emilboylarsson
      Deltagare

Tips på hur du provtryckte systemet?
        Har lite problem med min GT99a,
        Bilen går som den ska vid kallstart. När motortempen gått till mitten så laddar bilen mycket sämmre, stämplar jag på 3an så kommer laddet sent + att laddet kommer i etapper ^typ> 0.3 – 06- 1.0 .

Lista på vad jag har bytt.

Lmm (JRM)
        Lambda (Universal)
        vakumslangar kring turbon
        Tändstift (NGK)
        Soppafilter
        Vev samt kamaxelsensorer

Rengjort solenoid och tillbehör. Har kört med startgas runt slangar och insug utan att hitta något läckage.

Börjar tappa lite Subarukärlek :/

Har en svarvad trappstegsformad pyramid i gummi som det sitter tryckluftskoppling, koppling och resuceringscentil på. Man sätter den ex. efter luftfiltret och skruvat fast. Ställer på ca 1 bar och kopplar den till tryckluft.

emilboylarsson
        Deltagare

Du har inte bytt dina vacum slangar kring turbo och wg och helt enkelt glömt bort att sätta dit restrictor pil?
          Sitter en liten metall kula i en av slangarna.

Mvh

Fick hem delarna igår så jag hann byta dem idag.

Har restriktor i vaccumslangen.

Har bytt insugsslang och lmm. Ingen chansning, det var trasigt. Lmm hade gått på min andra så jag tog från den här och köpte en ny till denna. Insugsslang var det en stor spricka i vid inloppet till turbo.
          Böt även några dåliga vaccumslangar till några med tjockare väggar.
          Provtryckt alla slangar och jag har inget läckage vad jag kan höra.
          Flyttade även över magnetventil och det köret från min andra som jag vet funkar utan resultat. Provade även org. dumpen utan resultat. Inget onormalt glapp eller läckage från turbon var det heller. Har smort in wg armen med lite wd40 så den är inte helt fast.

Fortfarande inga felkoder och går bra till 0.5 bar, sen börjar den hosta. Det är alltid så mycket detektivarbete när man köper bilar som inte funkar jäntemot att man kör sönder dem själv 😉

emilboylarsson
          Deltagare

Den beter sig så himla likt den andra gjorde när insugsslangen gick på den. Alltså att det är läckage någonstans.

pettsun
            Deltagare

kollat så WG armen löper som den ska? WG’n kanske har kärvat fast.

emilboylarsson
              Deltagare

kollat så WG armen löper som den ska? WG’n kanske har kärvat fast.

Har rucklat på armen och sprutat på wd40 med motor avstängd så sen verkar inte ha kärvat fast helt.

Fricke.w
                Deltagare

Fick hem delarna igår så jag hann byta dem idag.

Har restriktor i vaccumslangen.

Har bytt insugsslang och lmm. Ingen chansning, det var trasigt. Lmm hade gått på min andra så jag tog från den här och köpte en ny till denna. Insugsslang var det en stor spricka i vid inloppet till turbo.
                  Böt även några dåliga vaccumslangar till några med tjockare väggar.
                  Provtryckt alla slangar och jag har inget läckage vad jag kan höra.
                  Flyttade även över magnetventil och det köret från min andra som jag vet funkar utan resultat. Provade även org. dumpen utan resultat. Inget onormalt glapp eller läckage från turbon var det heller. Har smort in wg armen med lite wd40 så den är inte helt fast.

Fortfarande inga felkoder och går bra till 0.5 bar, sen börjar den hosta. Det är alltid så mycket detektivarbete när man köper bilar som inte funkar jäntemot att man kör sönder dem själv 😉

Inte tändnings relaterat då? 🙂
                  En klasiker när stift eller spole/spolarna går, är ju att de blir överslag när laddet vrid kurvan börjar komma i gång, brukar ju börja hosta och missa som du beskriver då.

emilboylarsson
                  Deltagare

Inte tändnings relaterat då? 🙂
                    En klasiker när stift eller spole/spolarna går, är ju att de blir överslag när laddet vrid kurvan börjar komma i gång, brukar ju börja hosta och missa som du beskriver då.

Glömde skriva det tyvärr att tidigare ägare skulle precis ha bytt stift, tändkablar och tändspole 🙂

Fricke.w
                    Deltagare

Kannske läge att kolla över stiften ändå?
                      Man har ju varit med om för, att elektroden har blivit uppäten efter bara någon mil 🙁
                      Snabb kolat ju, om du har nå stift från stin tex ligger att skifta med 🙂

emilboylarsson
                      Deltagare

Kannske läge att kolla över stiften ändå?
                        Man har ju varit med om för, att elektroden har blivit uppäten efter bara någon mil 🙁
                        Snabb kolat ju, om du har nå stift från stin tex ligger att skifta med 🙂

Ja, jag ska prova det. Tröttna igår och drog och köpte r-däck till min andra gt istället 😉

Fricke.w
                        Deltagare

Ha ha ja så kan man ju också göra 😀

JoakimOhlsson
                          Deltagare

Testar att fråga här.

Bilen har gått jättebra tills helt plötsligt när jag Ka ”trycka på” så blir det inget riktigt sug i turbon som det varit innan. Det går köra snabbt och allt den varken misständer, hostar eller hackar men den känns lite svagare bara. Sämre ladd? Tappar ladd i slutet med känns det som. Låter det som en tryckläcka? Dump/magnetventil?

Ska kolla lite nu på måndag men förslag på vad jag ska kika efter? Min första Impreza och skruverfarenheten är inte den bästa men känns som det ska gå lösa.

Subaru Impreza -96 med allt skit dvs öppet filter, dumpventil, lite uppställt laddtryck…

Mvh

JoakimOhlsson
                            Deltagare

Bump, någon som kan ha en fundering på vad det kan vara???

Visar 13 inlägg - 16 till 28 (av 28 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.