Hej, Jag är ny här på forumet.
Jag har funderingar på att köpa en STI (årsmodell 03-07.
Jag vill gärna ha läderklädsel, jag har dock sett att detta är mycket ovanligt. Har de sålts i sverige med det? Den enda jag hittar på blocket för tillfället är import, denna bil har dock WRX (ej STI) vinge, hade inte STI “stora vingen” som standard på andra marknader? Gissar att det är en Tysk- eller USA-import (v-styrd). http://www.blocket.se/stockholm/Subaru_Impreza_WRX_STi_36591697.htm?ca=16&w=3&last=1
Vad är det annars för generella skillnader på svensksålda och importerade bilar av dessa årsmodeller?
Jag tror kombinationen sti och läder är mycket ovanlig som du säger. Jag har bara sett läderklädsel på USA-importer men kanske någon som köpt en ny Sti vet om det fanns som tillval i Sverige i huvudtaget. Kanske lättare att köpa en med “vanlig” klädsel och sen köpa överdragsläderklädsel.
Den versionen du letar efter kallas A-line har jag för mig, den lite lyxigare och bekväma modellen, tror den brukar ha den lite lägre diskreta vingen faktiskt.
I England säljs dom bilarna under namnet Spec D.
Edit: Är förresten osäker hur det var i Sverige med den här modellen, om den kom som en egen modell eller om dom sätena just var ett tillval.