Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    pära91
    Deltagare

Hej, Jag är ny här på forumet.
      Jag har funderingar på att köpa en STI (årsmodell 03-07.
      Jag vill gärna ha läderklädsel, jag har dock sett att detta är mycket ovanligt. Har de sålts i sverige med det? Den enda jag hittar på blocket för tillfället är import, denna bil har dock WRX (ej STI) vinge, hade inte STI “stora vingen” som standard på andra marknader? Gissar att det är en Tysk- eller USA-import (v-styrd).
      http://www.blocket.se/stockholm/Subaru_Impreza_WRX_STi_36591697.htm?ca=16&w=3&last=1

Vad är det annars för generella skillnader på svensksålda och importerade bilar av dessa årsmodeller?

edbe
      Deltagare

Jag tror kombinationen sti och läder är mycket ovanlig som du säger. Jag har bara sett läderklädsel på USA-importer men kanske någon som köpt en ny Sti vet om det fanns som tillval i Sverige i huvudtaget. Kanske lättare att köpa en med “vanlig” klädsel och sen köpa överdragsläderklädsel.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Mäki
        Deltagare

Den versionen du letar efter kallas A-line har jag för mig, den lite lyxigare och bekväma modellen, tror den brukar ha den lite lägre diskreta vingen faktiskt.
          I England säljs dom bilarna under namnet Spec D.

Edit: Är förresten osäker hur det var i Sverige med den här modellen, om den kom som en egen modell eller om dom sätena just var ett tillval.

Mvh Marcus

edbe
          Deltagare

Varför vill man ha billigt läder i en japansk plastraket? Urk. Har sett en svart STI här i Sverige med läder och jag blev lite illamående faktiskt.

Oavsett bil har väl läder sina för och nackdelar… ett mer slitstarkt material som också är lätt att tvätta av tex

Sent from my iPhone using Tapatalk

andreaswrx
            Deltagare

08 var väl dom första svensksålda som fick halv skinn/läder

Fricke.w
              Deltagare

08 var väl dom första svensksålda som fick halv skinn/läder

Japp precis, vågar nog sägga med 110% säkerhet att ingen svensksåld bil från 2001-2007 har sålts med läder, fanns helt enkelt inte som till vall.

Tänk på att tyg är lättare än ko mackan 😉

Mäki
                Deltagare

Japp precis, vågar nog sägga med 110% säkerhet att ingen svensksåld bil från 2001-2007 har sålts med läder, fanns helt enkelt inte som till vall.

Tänk på att tyg är lättare än ko mackan 😉

Ja de kanske stämmer!

Och jag vill ha tyg 😉 svarade bara på frågan hehe! 😉

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.