Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    wave&smile
    Deltagare

Hejhej!
      Någon som har tips & tricks för att laga bakskärmar som blivit kapade 4-5cm PGA rost? Blod, svett & tårar är medräknat. 😀

clasen
      Deltagare

Vart är det rost? Bild plz d—0.o—b

Bakskärmar är i regel ganska besvärliga, ytterskärmen och innerskärmen möts vid skärmkanten. Rostar gärna inifrån, mellan plåtarna, eftersom dom bara är punktsvetsade ihop med lite kitt kladdat emellan typ.

FiddeFuling
        Keymaster
          whitestripe
          Deltagare

Ska kapa tråden lite här tänkte jag. 🙂

Alltså, i en perfekt värld så kan man ju tycka att en bra plåtverkstad/lackfirma borde ta nischa sig lite och bli riktigt bra på att fixa dessa skärmar på imprezorna. Bilarna är populära, har en trogen (oftast) kundkrets.

Tänk dig ett samarbete med t.ex subaruklubben. Tänk vad många imprezor som skulle kunna räddas. Och om man tar fram ett bra och ordentligt system som ger många kunder så kan man både göra jobbet snabbare och till ett bättre pris.

I en perfekt värld som sagt. 🙂

SmilesPerHour
            Deltagare

Ska kapa tråden lite här tänkte jag. 🙂

Alltså, i en perfekt värld så kan man ju tycka att en bra plåtverkstad/lackfirma borde ta nischa sig lite och bli riktigt bra på att fixa dessa skärmar på imprezorna. Bilarna är populära, har en trogen (oftast) kundkrets.

Tänk dig ett samarbete med t.ex subaruklubben. Tänk vad många imprezor som skulle kunna räddas. Och om man tar fram ett bra och ordentligt system som ger många kunder så kan man både göra jobbet snabbare och till ett bättre pris.

I en perfekt värld som sagt. 🙂

Du behöver ju bara en vanlig vinkelslip, mig-svets och en ny skärmkant. Problemet är ju inget speciellt för varken Imprezor eller Subaru. Det svåra är att vika till området som skarven blir på, detta kräver speciella tänger om det ska bli bra, se nedan.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.