Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    FlyingFin
    Deltagare

Hepp!

Hur gör jag för att lägga med en bild i ett meddelande?
      Hittar inte knappen/länken som beskrivs nedan?

Select from following list of FAQs
      How do I post images?

You can just include the imageurl ( i.e. http://www.somedomain.com/Images/cool.gif) in your message. Or you can also upload an image(this option has to be enabled by the administrator) by clicking on

Click here to choose your file on the post form?

This will launch a remote window through which you can specify the file extension and browse your disk to select the file you wish to upload. Once the file is selected, the attachment textbox will automatically be populated with the name of your uploaded file. All files are randonmly renamed. Keep in mind that there is a size limitation to file upload.

Mvh Pekka “When we came in to the woods, we went really FLAT OUT” -Tommi Mäkinen 😀

SecretAgentMan
      Deltagare

1. Bilden måste finnas ute på nätet redan (dvs… http://minserver/minbild.xxx).

2. Kleta in länken direkt i meddelandet – http://minserver/minbild.xxx gör att bilden dyker upp direkt i meddelandet.

3. Egentligen har detta redan avhandlats ett par ggr, sökfunktionen rockar! 😀

/J

OzO
        Deltagare

Du svarade ju själv på din fråga. 🙂

En administratör måste tillåta filuppladdningar – det gör vi inte pga utrymmesskäl.

Alltså klipp in din webaddressen till din bild i ditt meddelande.

/G

FlyingFin
          Deltagare

Men det är ju kanon grabbar, tack för svaret.

Skall genast leta reda på en server eller sätta upp en, som jag kan uploada mina bilder till för att sedan “kleta” in länkar i mina posts. muahahaha….:D Ja det kommer verkligen att hända :*

Vad är det för sorts diskar i servern, har några 160GB som ligger hemma och skräpar. Skulle ju kunna donera dessa så att vi alla sedan kan uploada bilder och filmer som galningar 😀

Mvh Pekka “When we came in to the woods, we went really FLAT OUT” -Tommi Mäkinen 😀

SecretAgentMan
            Deltagare

Det är högst troligt något halvseriöst diskrack med hotplug-scsi-pryttlar, raid och annat kul.
              Mao, inte bara att byta diskar…och inte överdrivet små slantar inblandat heller.

/J

FlyingFin
              Deltagare

Förmodligen så är det som du säger SAM.

Jag tänkte mera att lägga till disk än att byta. Vidare så beror det ju på vilken hårdvara det finns på servern och vilka disk standarder som den stödjer. Säkert ett RAID controller kort kopplat till ett externt disk kabinett som “siten” ligger på. Tänke mera att koppla till interna disk kontrollern som brukar stödja EIDE eller SATA och sedan skapa en ny upload RAID volym där.

Ja spelar ju ingen större roll för mig, hade bara varit trevligt att förenkla förfarandet med bilder och video för oss alla.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.