Har en legacy turbo som jag haft lite problem med nu ett tag.
Den har klippt totalt vid fullt gaspådrag, stannar upp och hackar utav f*n.
Så jag tog lite kopparpasta och smörjde wastegatearmen och nu hackar den inte lika ofta.
Men då till saken är att jag har 0.3 i laddtryck istället för original som skall ligga på 0.7 ?
Kan det vara så att armen inte öppnar klockan helt?
Solenoiden?
Turbon Slut?
Tror faktiskt inte det är LMM som spökar, hade det problemet på min STI och det var helt annars. Gick inte köra mer än 40km/h den spottade och fräste då.
Denna funkar fint förutom lågt laddtryck och ibland det där hacket.
Tror faktiskt inte det är LMM som spökar, hade det problemet på min STI och det var helt annars. Gick inte köra mer än 40km/h den spottade och fräste då.
Denna funkar fint förutom lågt laddtryck och ibland det där hacket.
Ok, hackar det inget om du drar på för fullt då, bara att den inte laddar mer än 0,3 bar men fortsätter varva ur så att säga ?
Om Wastegaten är öppen hela tiden så kan det ju förvisso vara nåt tjall där 🙁
låter som det skulle kunna vara laddluftsläckage, då registerar lm luft som passerar in i turbin men som sen läcker ut på trycksida, och då blir det dels lågt laddtryck, dels så aktiveras luftmängdspärren…
trycksätt systemet å lyssna efter läckage
jag lovar inget men om inte annat brukar man alltid kunna hitta en eller ett par små läckor och när du tätar dem så tjänar man dessutom några hästar på minskat avgasmotryck 😉
Författare
Inlägg
Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.