› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Lämna bilen till JRM?
- Detta ämne har 20 svar, 1,551 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 5 månader sedan av
Pasi_k.
-
FörfattareInlägg
-
30 mars, 2007 kl. 08:39 #3670
Moller
DeltagareHar en Subaru STI-06 som jag tänkte lämna in för trim hos jrm.
Tänkte köra steg-1 dvs 360hk 560nm
Är det någon här som kör med det? Funkar det bra?
30 mars, 2007 kl. 09:14 #60554SecretAgentMan
DeltagareNog blir det bra allt, men ta siffrorna med en liten nypa salt.
/J – har kört med lite halvt våldsamma laddtryck på betydligt större turbo på 2,5-litersmotorn – och då snuddat de vridsiffrorna. 😉
30 mars, 2007 kl. 09:42 #60571Moller
DeltagareVad händer med bilen fabriksgarantin om något skulle hända?
30 mars, 2007 kl. 10:11 #60570Sasse
DeltagareAlla garantier på en ny bil försvinner automatiskt när man monterar eftermarknadsprodukter (motormässigt).
Är du beredd att ge upp garantin så är det bara köra på, annars skulle jag föreslå att du väntar ett tag.
Ta detta på rätt sätt, men behöver man verkligen trimma bilen det första man gör?30 mars, 2007 kl. 10:20 #60564Ubbe
DeltagareVad händer med bilen fabriksgarantin om något skulle hända?
Du kan nog glömma allt vad garanti heter om du skjuter motorn efter trimning…
Nu ska jag sälla mig till de gamla gubbarna… Varför inte köra lite med den istället och lära dig bitarna innan du börjar skruva? Har kört 3 eller 4 konbanor (japp, demens precis som vissa andra här…) och har sänkt min bästa tid på Grängeskokarbanan från 1.33 min första träffen -> 1.22 min senast om jag minns rätt. Det enda som är trimmat är föraren… Och än så länge har han bara en basmapp att jobba vidare på ;-). Ingen fara med garantier heller efterssom jag är så gammal… :+
Nu vet jag också vad jag vill förbättra på bilen efterssom jag börjar känna den!
30 mars, 2007 kl. 11:33 #60555SecretAgentMan
DeltagareNu vet jag också vad jag vill förbättra på bilen efterssom jag börjar känna den!
Det absolut viktigaste om man måste ge sig på modifieringar, oerhört viktigt!
/J – blir alldeles rörd
30 mars, 2007 kl. 11:39 #60573Niklas
Deltagare/J – blir alldeles rörd
Fjöl av! 😛
Förstår inte hur man kan äga en STI och efter cirkus ett år känna att man vill ha ut mer av bilens motor än vad den har att ge i originalutförande. 😮
Angående garantin så är det som nissarna svarade här eller som jag svarade i den andra tråden – glöm den om du lämnar in bilen till JRM.
Tycker garantitiden är en ganska bra tid för att lära känna bilen och eventuellt bli mätt på vad bilen har att ge. Möjligen att man kan tumma på ett år hit och dit.Men det är din plånbok och din bil, vill du trimma så gör det. Lövan lämnade ju in sin EVO9a till SMR när den hade gått mindre än 100 mil. 😀
30 mars, 2007 kl. 11:43 #60556SecretAgentMan
DeltagareMen det är din plånbok och din bil, vill du trimma så gör det. Lövan lämnade ju in sin EVO9a till SMR när den hade gått mindre än 100 mil. 😀
OT – Kör Lövan någonsin med sina bilar å andra sidan, det verkar ju knappt vara färdigbyggt med det senaste monstret innan det är sålt? /OT
30 mars, 2007 kl. 11:49 #60565Pasi_k
Deltagare/J – blir alldeles rörd
Fjöl av! :PFörstår inte hur man kan äga en STI och efter cirkus ett år känna att man vill ha ut mer av bilens motor än vad den har att ge i originalutförande. :oAngående garantin så är det som nissarna svarade här eller som jag svarade i den andra tråden – glöm den om du lämnar in bilen till JRM.Tycker garantitiden är en ganska bra tid för att lära känna bilen och eventuellt bli mätt på vad bilen har att ge. Möjligen att man kan tumma på ett år hit och dit.Men det är din plånbok och din bil, vill du trimma så gör det. Lövan lämnade ju in sin EVO9a till SMR när den hade gått mindre än 100 mil. 😀
Man tröttnar trist nog fort på moset…
Känner inte så mycket av draget i min längre FAST den går lika bra som innan.. 😀Tur man inte jobbar med IT så man får lägga det på annat än trim.. 😛
30 mars, 2007 kl. 11:51 #60569AK_Impreza
DeltagareMen det är din plånbok och din bil, vill du trimma så gör det. Lövan lämnade ju in sin EVO9a till SMR när den hade gått mindre än 100 mil. 😀
OT – Kör Lövan någonsin med sina bilar å andra sidan, det verkar ju knappt vara färdigbyggt med det senaste monstret innan det är sålt? /OT
Lövan jobbar på min kompis jobb, o han kör volvo nu för tiden 🙂
30 mars, 2007 kl. 12:06 #60560STIred
DeltagareFörstår inte hur man kan äga en STI och efter cirkus ett år känna att man vill ha ut mer av bilens motor än vad den har att ge i originalutförande.
.:*
/r
30 mars, 2007 kl. 12:21 #60561STIred
DeltagareMen håller helt med annars, är man orolig att det ska gå sönder då ska man låta bli o trimma, och glöm garantierna. Och lära känna bilen först lite iaf innan man trimmar är ett mycket bra förslag.
/r
30 mars, 2007 kl. 12:28 #60572Moller
DeltagareMed trimmet på komemr även katalysatorn att tas bort och då går den väl inte igenom besiktiningen?
30 mars, 2007 kl. 12:31 #60562STIred
DeltagareMed trimmet på komemr även katalysatorn att tas bort och då går den väl inte igenom besiktiningen?
Den kommer iaf inte gå igenom om med den vanliga mappningen.
/r
30 mars, 2007 kl. 12:56 #60557Kvarnis
DeltagarePrecis
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.