SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Lämna bilen till JRM?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 21 totalt)
  • Författare
    Moller
    Deltagare

Har en Subaru STI-06 som jag tänkte lämna in för trim hos jrm.

Tänkte köra steg-1 dvs 360hk 560nm

Är det någon här som kör med det? Funkar det bra?

SecretAgentMan
      Deltagare

Nog blir det bra allt, men ta siffrorna med en liten nypa salt.

/J – har kört med lite halvt våldsamma laddtryck på betydligt större turbo på 2,5-litersmotorn – och då snuddat de vridsiffrorna. 😉

Moller
        Deltagare

Vad händer med bilen fabriksgarantin om något skulle hända?

Sasse
          Deltagare

Alla garantier på en ny bil försvinner automatiskt när man monterar eftermarknadsprodukter (motormässigt).

Är du beredd att ge upp garantin så är det bara köra på, annars skulle jag föreslå att du väntar ett tag.
            Ta detta på rätt sätt, men behöver man verkligen trimma bilen det första man gör?

Ubbe
            Deltagare

Vad händer med bilen fabriksgarantin om något skulle hända?

Du kan nog glömma allt vad garanti heter om du skjuter motorn efter trimning…

Nu ska jag sälla mig till de gamla gubbarna… Varför inte köra lite med den istället och lära dig bitarna innan du börjar skruva? Har kört 3 eller 4 konbanor (japp, demens precis som vissa andra här…) och har sänkt min bästa tid på Grängeskokarbanan från 1.33 min första träffen -> 1.22 min senast om jag minns rätt. Det enda som är trimmat är föraren… Och än så länge har han bara en basmapp att jobba vidare på ;-). Ingen fara med garantier heller efterssom jag är så gammal… :+

Nu vet jag också vad jag vill förbättra på bilen efterssom jag börjar känna den!

SecretAgentMan
              Deltagare

Nu vet jag också vad jag vill förbättra på bilen efterssom jag börjar känna den!

Det absolut viktigaste om man måste ge sig på modifieringar, oerhört viktigt!

/J – blir alldeles rörd

Niklas
                Deltagare

/J – blir alldeles rörd

Fjöl av! 😛

Förstår inte hur man kan äga en STI och efter cirkus ett år känna att man vill ha ut mer av bilens motor än vad den har att ge i originalutförande. 😮

Angående garantin så är det som nissarna svarade här eller som jag svarade i den andra tråden – glöm den om du lämnar in bilen till JRM.
                  Tycker garantitiden är en ganska bra tid för att lära känna bilen och eventuellt bli mätt på vad bilen har att ge. Möjligen att man kan tumma på ett år hit och dit.

Men det är din plånbok och din bil, vill du trimma så gör det. Lövan lämnade ju in sin EVO9a till SMR när den hade gått mindre än 100 mil. 😀

SecretAgentMan
                  Deltagare

Men det är din plånbok och din bil, vill du trimma så gör det. Lövan lämnade ju in sin EVO9a till SMR när den hade gått mindre än 100 mil. 😀

OT – Kör Lövan någonsin med sina bilar å andra sidan, det verkar ju knappt vara färdigbyggt med det senaste monstret innan det är sålt? /OT

Pasi_k
                    Deltagare

/J – blir alldeles rörd

Fjöl av! :PFörstår inte hur man kan äga en STI och efter cirkus ett år känna att man vill ha ut mer av bilens motor än vad den har att ge i originalutförande. :oAngående garantin så är det som nissarna svarade här eller som jag svarade i den andra tråden – glöm den om du lämnar in bilen till JRM.Tycker garantitiden är en ganska bra tid för att lära känna bilen och eventuellt bli mätt på vad bilen har att ge. Möjligen att man kan tumma på ett år hit och dit.Men det är din plånbok och din bil, vill du trimma så gör det. Lövan lämnade ju in sin EVO9a till SMR när den hade gått mindre än 100 mil. 😀

Man tröttnar trist nog fort på moset…
                      Känner inte så mycket av draget i min längre FAST den går lika bra som innan.. 😀

Tur man inte jobbar med IT så man får lägga det på annat än trim.. 😛

AK_Impreza
                      Deltagare

OT – Kör Lövan någonsin med sina bilar å andra sidan, det verkar ju knappt vara färdigbyggt med det senaste monstret innan det är sålt? /OT

Lövan jobbar på min kompis jobb, o han kör volvo nu för tiden 🙂

STIred
                        Deltagare

Förstår inte hur man kan äga en STI och efter cirkus ett år känna att man vill ha ut mer av bilens motor än vad den har att ge i originalutförande.

.:*

/r

STIred
                          Deltagare

Men håller helt med annars, är man orolig att det ska gå sönder då ska man låta bli o trimma, och glöm garantierna. Och lära känna bilen först lite iaf innan man trimmar är ett mycket bra förslag.

/r

Moller
                            Deltagare

Med trimmet på komemr även katalysatorn att tas bort och då går den väl inte igenom besiktiningen?

STIred
                              Deltagare

Med trimmet på komemr även katalysatorn att tas bort och då går den väl inte igenom besiktiningen?

Den kommer iaf inte gå igenom om med den vanliga mappningen.

/r

Kvarnis
                                Deltagare

Precis

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 21 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.