SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Lampbyte halvljus blobeye, taskig ljusbild

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Igge
    Deltagare

Hej!

Har lite problem nu sedan jag bytte lampa med att ljusbilden är riktigt taskig.
      Problemet är att lampan inte vill ligga riktigt som den ska utan den sitter lite snett.
      Man kan med fingret lätt trycka den till rätt plats men den faller ganska fort tillbaka till ”fel” plats igen.

Problemet beror inte på glödlampan i sig då jag testat byta tillbaka utan jag misstänker att det hänger på ”fjädern”/haspen eller vad man nu vill kalla saken som håller lampan på plats.

Sätter man dit den ”halvt” alltså så att den antingen hoppar ner i låsningen eller hoppar loss så trycks lampan på rätt plats.
      Men det känns som en taskig lösning att köra runt med det så då den kanske riskerar att hoppa loss.

Någon som varit med om något liknande bekymmer?
      Jättedåligt förklarat men förhoppningsvis fattar någon något 🙂

Vänster sidan, vid batteriet så klart, om det spelar roll.

Mvh Erik

Gystompa
      Deltagare

är du 100 att du satt den rätt då och spänt bygeln rätt? 🙂

annars kan du ju alltid prova att böja bygeln lite till. va försiktig bara så du inte har sönder bygeln eller fästet den sitter i.

På Legacyn lyckades jag ha av mitt bygelfäste. så där är det en riktig EPA lagning nu 🙂

Igge
        Deltagare

Ser inte hur den skulle kunna sitta fel, har testat göra om det typ 20-30 gånger 😛
          Försökte böja den lite men den fjädrar mest, känns som den ska gå av om jag försöker mer 😛

EPA-lagning?

Igge
          Deltagare

Felet var som misstänkt en slapp fjäder. Böjde den så nu sitter lampan som den ska! 🙂

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.