Jo, detta kanske låter lite märkligt men jag skulle behöva låna 4 däck på fälg i bra skick.
Anledningen till detta är, att jag ska entusiastförsäkra subban. Den är ju andrabil nuförtiden. Dock så är jag orolig att den inte kommer att bli godkänd, då de kräver über puts och skick på bilen.
Jag har vart där en gång redan och fått nej pga för dålig puts och sliten lack.x(
Har nu fixat till allt (omlack av 2 dörrar + kofångare)
Dock så är jag orolig att de skall neka mig pga mina något kantstötta originalfälgar som jag skall kränga på r-däck på.
Så om det är någon som har 4 däck för utlåning 1 dag lr 2 (mot ersättning självklart 🙂 så hojta gärna till.
De har nyligen ändrat reglerna för detta. Innan så gick det bra att försäkra nyare bilar. Dock så har jag för mig att killen som kikade på min bil första gången sa att 20% av alla entusiast bilarna var yngre än 20 år men stod för 80%!! av skadorna.
Jag hann ansöka precis innan de ändrade. Dock så vill de, pga bilen är så pass ny, att den är i absolut toppskick. Därav min oro för att bli nekad pga fälgarna.
Edit: Kanske skall tillägga att jag bor i Stockholm
/B
Författare
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.