SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Lappi VM2E, 10/65 16"

Visar 3 inlägg - 16 till 18 (av 18 totalt)
  • Författare
    tendency
    Deltagare

Okej, det vore ju typiskt min tur isåfall! :p Ska kontrollmäta diameter och omkrets och se vad man får för mått.

Garagekungen
      Deltagare

Okej, det vore ju typiskt min tur isåfall! :p Ska kontrollmäta diameter och omkrets och se vad man får för mått.

Här har du en sida som gör halva jobbet åt dig…

Om du läser här så kan du se att GER = GE däck där man har ett assymetriskt mönster optimerat för höger respektive vänster sida (dvs. de drar olika bra framåt och bakåt).
        GER = Right = montage på höger sida
        GEL = Left = montage på vänster sida

GER62 anges dessutom till en omkrets = 1997mm (så slipper du mäta den).

Hoppas nu att du har ett GER och ett GEL i din samling… 😉

PS.
        Börja vässa dina dubbar – för det vore väl lite tungt att bli frånåkt av en gubbjävel på Hakka…
        😀 :p

tendency
        Deltagare

Här har du en sida som gör halva jobbet åt dig…

Om du läser här så kan du se att GER = GE däck där man har ett assymetriskt mönster optimerat för höger respektive vänster sida (dvs. de drar olika bra framåt och bakåt).
          GER = Right = montage på höger sida
          GEL = Left = montage på vänster sida

GER62 anges dessutom till en omkrets = 1997mm (så slipper du mäta den).

Hoppas nu att du har ett GER och ett GEL i din samling… 😉

PS.
          Börja vässa dina dubbar – för det vore väl lite tungt att bli frånåkt av en gubbjävel på Hakka…
          😀 :p

Härligt, då behöver jag bara mäta WM2orna. 🙂 Men jag kontrollmäter nog GEorna också när jag ändå håller på.. Jadå, självklart har jag ett däck för vänster och ett för höger. Faktiskt så såg jag att det stog GER på ena och GEL på det andra, men funderade inte mer över det eftersom mönstret var detsamma (fast tvärtom ;)).

Hehe! Om du nu inte kör som värsta McRae och din bil inte har WRC-prestanda (???), så är det nog ingen risk! Jag är själv varken en McRae eller den som ”säger för mycket”, men det vore ju fan om du skulle vara snabbare på Hakka. 😮

Visar 3 inlägg - 16 till 18 (av 18 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.